ارتقاء سطح آموزش مجازی دانش‌آموزان با شناسایی نقاط کور و افزایش دسترسی به اینترنت

نی‌ریز (پانا) - مدیر آموزش و پرورش شهرستان نی‌ریز از آمادگی این اداره برای سال تحصیلی جدید با توجه به وضعیت کرونایی خبر داد و افزود: با توجه به تداوم این وضعیت در تلاش هستیم تا با همکاری فرمانداری و مخابرات شهرستان نقاط کور شهرستان را شناسایی و مشکلات دسترسی به اینترنت برای آموزش‌های مجازی مناطق دورافتاده و روستایی را تسهیل کنیم.

کد مطلب: ۱۱۰۹۷۳۴
لینک کوتاه کپی شد
ارتقاء سطح آموزش مجازی دانش‌آموزان با شناسایی نقاط کور و افزایش دسترسی به اینترنت


امیر ولی زاده در گفت‌وگو با پانا افزود: در مناطقی که دسترسی به اینترنت ندارند، بخشی از آموزش‌ها بصورت حضوری با رعایت فاصله اجتماعی و پروتکل های بهداشتی ارائه می‌شود و بسته‌های آموزشی تهیه و در اختیار آنها قرار داده می‌شود .

او با اشاره به اینکه برخی خانواده‌ها با امید بازگشت شرایط آموزشی به قبل، قصد ترک تحصیل فرزندان خود را در این سال تحصیلی دارند؛ گفت: ما توصیه به ترک تحصیل هیچ دانش‌آموزی نمی کنیم وخانواده‌ها باید بدانند این امر باعث بروزمشکلاتی برای کنکور دانش‌آموزان می‌شود.

به گفته ولی‌زاده، آموزش‌ها به صورت مجازی در شبکه شاد پیش می رود و بنا به دغدغه خانواده‌ها و مشکلات امروز تصمیم گیری‌های لازم را انجام می دهیم .

او بیان کرد: اداره آموزش و پرورش در راستای سواد رسانه‌ای و تولید محتوای درسی معلمان، دوره‌های ضمن خدمت برگزار کرده است و به ندرت معلمی داریم که با این نحوه تدریس آشنایی نداشته باشد و معلمان به تدریس دربرنامه اجتماعی دانش‌آموزی تسلط کامل دارند .

او گفت: در تمام مدارس اسامی اعضاء ستاد نظارت بر ثبت نام شهرستان و استان را در اختیار والدین قرار داده‌ایم و از طریق سامانه shekayat .edu.ir می توانند شکایات خود را نسبت به فرایند ثبت نام بازگو کنند .

ولی زاده افزود: سرویس مدارس با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی انجام می پذیرد و متولی سرویس مدارس مثل سال گذشته سازمان حمل و نقل شهرداری است که از طریق سازکارهای تعیین شده سرویس ها را با نظارت اداره آموزش و پرورش ساماندهی خواهد کرد و از شرکت‌های واجد صلاحیت استفاده می‌شود.

او ادامه داد: نرخ سرویس مدارس به شورای شهر پیشنهاد شده تا مصوب گردد و به مدارس اعلام شود .

وی بابیان اینکه امسال هیچ گونه تغییری در رنگ و فرم لباس دانش‌آموزان نخواهیم داشت گفت: مدارس مکلف به استفاده از فرم سال قبل هستند و امسال شورای مدرسه متولی این امر خواهد بود، از این حیث ما مکاتبه‌ای با اداره صنعت معدن خواهیم داشت تا تولیدی‌های معتبر را معرفی کرده و زیر نظر کارشناس حقوقی انعقاد قرارداد کنیم .

ولی زاده اظهار کرد: میزان مشارکت خانواده‌ها در مدارس سطح شهر متفاوت است و اولیاء با ورود به سامانه مشارکت می توانند از میزان شهریه‌ها مطلع شوند و هر مدرسه موظف است که میزان مشارکت را با مُهر و امضاء مدیر آموزش و پرورش در تابلو اعلانات خود نصب نماید .

او با اشاره به کمبود 184 معلم در شهرستان نی‌ریز گفت: ترتیبی داده شده تا با دعوت به کار 110 نفر از معلمانی که امسال بازنشسته شده‌اند و 20 نفر نیز از معلمان تازه به کار، کمبودها را پوشش داده و طبق برنامه‌ریزی‌های مناسب سال تحصیلی جدید را آغاز خواهیم کرد.

ولی زاده با اظهار اینکه شیوع کرونا بیشترین آسیب را به مدارس شبانه‌روزی وارد کرده است؛ گفت: در این خصوص سعی کردیم با تولید محتوای آموزشی ازشهرستان‌های پیشگام باشیم و بسته‌های آموزشی را تولید و به مدارس ارسال کرده‌ایم.


ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار