فراخوان توئیتری رئیس‌جمهور برای دیدن یک مستند به گروگان‌گیری عجیب اوکراین پایان داد

تهران (پانا) - یک مرد مسلح ۱۳ نفر را در اوکراین به گروگان گرفت تا مردم این کشور را به تماشای فیلمی با روایت خواکین فینیکس مجبور کند؛ درخواستی که توسط رییس جمهوری این کشور اجابت شد!

کد مطلب: ۱۱۰۹۷۳۲
لینک کوتاه کپی شد
فراخوان توئیتری رئیس‌جمهور برای دیدن یک مستند به گروگان‌گیری عجیب اوکراین پایان داد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ورایتی، نیویورک تایمز در گزارشی از مذاکرات بی‌نتیجه بین یک گروگان‌گیر در اوکراین و مقامات پلیس پس از ۱۲ ساعت خبر داد. یکی از درخواست‌های این گروگان‌گیر آن بود که رییس جمهوری اوکراین به اوکراینی‌ها توصیه کند مستندی با نام «ساکنان زمین» محصول ۲۰۰۵ را که راوی آن خواکین فینیکس است تماشا کنند.

ولادیمیر زلنسکی رییس جمهور اوکراین این درخواست را اجابت کرد و در فیس بوک خطاب به مردم نوشت: همه افراد مستند «ساکنان زمین‌» را تماشا کنند.

وی پس از ختم ماجرای گروگان‌گیری این پست را حذف کرد.

این فیلم مستند درباره استفاده از حیوانات در صنایع کشاورزی و پروژه‌های علمی است و با فیلم‌هایی که از دوربین‌های مخفی گرفته شده از رنجی که حیوانات در این مسیر می‌برند، پرده برمی‌دارد. از گونه شناسی تا نژادپرستی و جنسیت‌گرایی نیز در این فیلم بررسی می‌شود.

انتشار این پست توسط رییس جمهوری اوکراین موجب شد تا گروگان گیر همه گروگان‌هایش را آزاد کند. به هیچیک از گروگان‌ها آسیبی وارد نشده بود. وی در آغاز صبح نیز پس از صحبت تلفنی با رییس جمهوری این کشور ۳ گروگانش را آزاد کرده بود.

وی با گروگان‌گرفتن یک اتوبوس و مسافرانش مطالباتش را در توییتر منتشر کرده بود و مقامات دولتی و کلیسای ارتدکس را متهم به تروریست بودن کرده بود.

این گروگان‌گیر در مدت گروگان‌گیری فیلم مستند مورد نظرش را به گروگان‌ها هم نشان داده بود.

فیلم «ساکنان زمین» را شان مانسون کارگردانی کرده و خواکین فینیکس راوی فیلم است. ادامه‌ای بر فیلم با عنوان «اتحاد» نیز در سال ۲۰۱۵ ساخته شد.

«ساکنان زمین» که برنده جوایز زیادی هم شد با تمرکز بر استفاده‌هایی که انسان‌ها از حیوانات می‌کنند ساخته شده است؛ چه به عنوان حیوان خانگی، غذا و پوشاک و در تفریح و تحقیقات علمی و ظلم‌هایی که طی این اعمال به آن‌ها وارد می‌شود.

از این فیلم به عنوان بهترین مستند برای بررسی روابط و علایقی که بین سه ساکن اصلی زمین یعنی طبیعت، حیوانات و انسان‌ها وجود دارد، یاد می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار