معاون وزیر بهداشت:

درآمد اختصاصی دانشگاه‌های علوم پزشکی کاهش چشمگیری داشته است

تهران ( پانا) - معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت بهداشت می‌گوید امروز مهمترین نکته در اداره دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی، مباحث اقتصادی و منابع مالی آنها است، زیرا به دلیل شیوع کرونا، درآمدهای اختصاصی دانشگاه‌ها کاهش چشمگیری داشته و بخش عمده هزینه‌های بیمارستانی و پرسنلی دانشگاه‌ها از محل درآمدهای اختصاصی تامین می‌شود.

کد مطلب: ۱۰۹۹۶۰۸
لینک کوتاه کپی شد
درآمد اختصاصی دانشگاه‌های علوم پزشکی کاهش چشمگیری داشته است

به گزارش وزارت بهداشت، طاهر موهبتی افزود: وزارت بهداشت تلاش زیادی برای حل مشکلات حوزه سلامت دارد، اما حل تمامی این مشکات به تنهایی از عهده وزارت بهداشت ساخته نیست و وابسته به تعامل و هماهنگی با سازمان برنامه و بودجه، سازمان امور اداری و استخدامی و ارتباطات بین بخشی است. وزارت بهداشت برای حفاظت و صیانت از جان مردم، پروتکل‌هایی تدوین و ابلاغ کرده و خوشبختانه تاکنون کل حاکمیت اعم از نیروهای مسلح و قوای سه گانه ارتباط بسیار خوب و نزدیکی با وزارت بهداشت داشته‌اند.

وی ادامه داد: با وجود اینکه محدودیت‌های جدی در منابع کشور وجود دارد و حتما نظام سلامت هم متاثر از این محدودیت‌ها خواهد بود امیدواریم بتوانیم در سایه همدلی و وحدت، مشکلات کشور از جمله بیماری کرونا را پشت سر بگذاریم.

معاون وزیر بهداشت اظهار کرد: دومین نشست مجازی روسای دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی با بررسی چهار حوزه مهم و همچنین مشکلات و چالش‌های پیش روی دانشگاه‌ها برگزار شد.

موهبتی افزود: در این جلسه همچنین مباحث مرتبط با حوزه آموزش، درمان و بهداشت در دانشگاه‌ها با حضور وزیر و معاونان وی در وزارت بهداشت و هیات رییسه دانشگاه‌های علوم پزشکی از طریق ویدیو کنفرانس با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی مورد بررسی بیشتر قرار گرفت و مصوبات این نشست به استان‌ها ابلاغ می‌شود.

معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت بهداشت بیان کرد: در این نشست آخرین وضعیت بیماری کووید ۱۹ در کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت و وزیر بهداشت مقایسه‌ای نسبت به روز اول شیوع این بیماری انجام داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار