مدیر کل آموزش و پرورش البرز عنوان کرد :

مدیرکل آموزش و پرورش البرز از روند اجرای پروژه مهر در استان خبر داد

کرج (پانا)- مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز در نشست شورای معاونان وزارت آموزش و پرورش گزارشی از روند اجرای پروژه مهر در استان ارائه داد.

کد مطلب: ۱۰۹۹۵۵۴
لینک کوتاه کپی شد
مدیرکل آموزش و پرورش البرز از روند اجرای پروژه مهر در استان خبر داد

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان البرز سالار قاسمی در نشست شورای معاونان وزارت آموزش و پرورش که با حضور وزیر آموزش و پرورش و مدیران کل سراسر کشور به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد گفت: شعار سال تحصیلی جدید در آموزش و پرورش استان البرز " مهر با نشاط در بستر شاد" خواهد بود.

قاسمی با بیان اینکه نیم میلیون نفر از جمعیت استان البرز را دانش آموزان تشکیل می دهند، خاطرنشان کرد: این جمعیت دانش آموزی نسبت به کل جمعیت دانش آموزی کشور۴.۲۶ است.

وی بیان کرد: سرانه فضای آموزشی در کشور ۵.۱۸ متر مربع است، در حالی که این سرانه درالبرز به ۳.۸ مترمربع رسیده که این کمبود فضای آموزشی موجب تشکیل کلاس های پرتراکم در استان می شود.

وی به تاسیس بانک محتوای آموزشی در این استان پرداخت و یادآور شد: در ایام تابستان معلمان در حال تولید محتوای آموزشی برای دانش آموزان در پایه های مختلف تحصیلی برای سال تحصیلی جدید هستند.

قاسمی به تولید ۸۰ درصدی محتوای آموزشی مدارس تیزهوشان کشور توسط استان البرز اشاره کرد و گفت: یک کارگروه در استان برای تولید کیفی محتوای آموزشی در فضای مجازی در قالب کارگروه های پروژه مهر فعال شده است.

وی با بیان اینکه کلید پروژه مهر ۹۹ از اسفند ماه سال گذشته درالبرز زده شد یادآور شد: مسئولیت عملیات اجرایی این پروژه مهم در استان بر عهده معاونین استاندار و فرمانداران در نواحی و مناطق هشتگانه آموزش و پرورش استان است.

وی به عضویت درآمدن دانش آموزان در شبکه آموزشی شاد را یکی از برنامه های مهم آموزش و پرورش البرز در سال تحصیلی جدید برشمرد و عنوان کرد: تاکنون ۱۰۰ درصد مدیران و ۹۱ درصد دانش آموزان مدارس استان عضو این شبکه شده اند.

مدیرکل آموزش و پرورش البرز از پیش بینی ارائه خدمات مناسب آموزشی به دانش آموزانی که به دلیل نبوداینترنت، نداشتن دستگاه تلفن همراه هوشمند و رایانه به شبکه آموزشی شاد دسترسی ندارند را از دیگر برنامه های مهم آماده سازی استان برای سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ عنوان کرد.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش استان البرز ۲۵۰۰ نیروی انسانی کم دارد، اظهار کرد: امسال ۱۸۰۰ نفر درحوزه آموزش و پرورش بازنشسته می شوند که به دلیل کمبود نیرو ۱۰۰۰ نفر از آنان دعوت به کار و استمرار خدمت شده و با این تقاضا موافقت کرده اند.

قاسمی گفت: بخشی از کمبود نیروی آموزش و پرورش از طریق ساعت حق التدریس تامین می شود که برای سال تحصیلی جدید ۸۷ هزار ساعت در نظر گرفته گرفته شده است.

وی افزود: ۸۰ درصد مدارس البرز دو شیفته است و تراکم دانش آموزی در نواحی چهارگانه آموزش و پرورش کرج به ۴۰ نفر نیز می رسد.

وی با اشاره به انجام فرآیند ثبت نام دانش آموزان در فضایی آرام در مدارس البرز، عنوان کرد: تا کنون ۲۰ هزار نفر از جمعیت دانش آموزان کلاس اولی نیز در پایگاه های سنجش سلامت برای سال تحصیلی جدید در این استان ثبت نام کرده اند.

وی گفت: برای انجام سلامت دانش آموزان کلاس اولی در البرز ۳۹ پایگاه سنجش در استان فعال شده است تا خدمات لازم ضمن رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی به ۴۰ هزار نفر ارائه شود.

مدیرکل آموزش و پرورش البرز از انجام هدایت تحصیلی ، راه اندازی مجازی ۶۰۰ پایگاه تابستانی با محوریت مهارت آموزی و کارآفرینی ، تهیه برش استانی سند تحول بنیادین، اجرای طرح آجر به آجر و نظرسنجی از دانش آموزان، معلمان و اولیا در مقاطع مختلفی تحصیلی در خصوص شبکه شاد را از دیگر برنامه های آماده سازی استان برای شروع سال تحصیلی جدید دراین استان برشمرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار