تداوم تولید و عرضه به تعادل بازار لوازم خانگی کمک خواهد کرد

تهران(پانا) - رئیس هیات مدیره انجمن لوازم صوتی و تصویری ایران می‌گوید این روزها هر چند با توجه به نوسانات ارزی شاهد به هم ریختن عرضه و تقاضا در بازار لوازم خانگی هستیم، اما تولیدکنندگان با قدرت به ادامه کار پرداخته و در هفته‌های آینده وضعیت بهتری را شاهد خواهیم بود.

کد مطلب: ۱۰۹۹۵۱۶
لینک کوتاه کپی شد
تداوم تولید و عرضه به تعادل بازار لوازم خانگی کمک خواهد کرد

به گزارش ایرنا،‌«علیرضا موسوی مجد» افزود: یکی از مشکلات تولیدکنندگان لوازم خانگی تامین ارز مورد نیازشان است و به همین منظور خط اعتباری از سوی بانک مرکزی در نظر گرفته شده است.

وی خاطرنشان کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت با گرفتن اعلام نیاز واحدهای تولیدی به ارز، پیگیری این موضوع و رفع مشکل است.

موسوی مجد بیان کرد: هرچند در ماه های گذشته بسیاری شرکت ها نسبت به افزایش قیمت محصولات خود با هماهنگی سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان اقدام کرده اند، اما برخی دیگر از شرکت‌ها که همچنان با قطعات دپو شده و ارزی که در گذشته دریافت کرده بودند به تولید می پردازند، همچنان با قیمت‌های قبلی محصولاتشان را به فروش می رسانند.

رئیس هیات مدیره انجمن لوازم صوتی و تصویری ایران ابراز امیدواری کرد با تداوم تولید و عرضه تا پایان سال وضعیت بهتری را در سطح بازار و تعادل عرضه و تقاضا شاهد باشیم.

حرکت به سمت مولتی برندینگ

وی همچنین در پاسخ به این پرسش که برخی نمایندگی‌های برندهای معتبر این روزها به عرضه محصولات سایر برندها و حتی اقلام متفرقه همچون گوشی تلفن همراه در واحدهای خود اقدام کرده‌اند، اظهار کرد: در این شرایط ملتهب هرکس به دنبال حفظ ارزش سرمایه اش است و چنین موضوعی غیر طبیعی نیست.

رئیس هیات مدیره انجمن لوازم صوتی و تصویری ایران خاطرنشان کرد: امروز بسیاری از واحدها به صورت "مولتی برند" عمل می‌کنند، یعنی به منظور پاسخگویی به نیاز بازار علاوه بر عرضه و فروش محصولات برند خود، به فروش و عرضه سبدی از محصولات سایر برندها نیز می‌پردازند، زیرا ممکن است آن شرکت در محصولی خاص کمبود داشته باشد.

بر اساس این گزارش، در سال‌های گذشته کره‌ای‌ها بازیگران اصلی این بازار بودند، به طوری که تنها سهم دو شرکت بزرگ سامسونگ و ال. جی از بازار کشورمان حدود ۶۰ درصد بوده است. با این حال دو شرکت یاد شده تحت فشارهای آمریکایی‌ها پس از کش و قوس‌های فراوان بازار کشورمان را ترک کردند.

با خروج شرکت‌های بزرگ کره‌ای ال. ‌جی و سامسونگ از کشورمان، شرکای داخلی آنها بیکار ننشستند و در فاصله‌ای که بیم خروج آنها از ایران وجود داشت، به فکر جایگزینی محصولات به‌ویژه در گروه یخچال فریزر و ماشین لباسشویی افتادند.

خروج کره‌ای‌ها از ایران با تولد یک سری واحدهای جدید تولیدی در کشورمان همزمان شد که در مقیاس وسیع به تولید یخچال، لباسشویی، تلویزیون، ماشین ظرفشویی و اسپلیت اقدام کردند.

اکنون ظرفیت تولید ۲۰ میلیون دستگاه انواع لوازم خانگی در کشور وجود دارد و برای امسال تولید ۱۲ میلیون انواع لوازم خانگی هدف‌گذاری شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار