لزوم درخشش هیات اندیشه ورزی بسیج سازمان پژوهش

تهران (پانا) - معاون وزیر و رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی معتقد است هیات اندیشه ورزی بسیج این سازمان باید بدرخشد و گره‌های آموزش و پرورش را بگشاید.

کد مطلب: ۱۰۹۹۴۴۴
لینک کوتاه کپی شد
لزوم درخشش هیات اندیشه ورزی بسیج سازمان پژوهش

به گزارش روابط عمومی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، جلسه هیات اندیشه ورزی پایگاه بسیج مقاومت شهید موسوی برگزار شد؛ در این جلسه حسن ملکی فرمانده این پایگاه با اشاره به اینکه واژه‌های اندیشه ورز، بسیج و فرهنگیان واژه های عمیقی هستند، اظهار کرد که می‌خواهم در این مجال مقداری راجع به این واژه‌ها صحبت کرده و و نسبتی بین آنها برقرار کنم. اندیشه یکی از قوه‌ها و سرمایه‌های فطری انسان است که خداوند متعال به بندگانش عنایت فرموده تا راه کمال را با بهره گیری از توان فکری و عقلانی بپیماید.

وی افزود که اندیشه به قدری اهمیت دارد که در روایات مختلف ائمه معصومین نیز بارها به آن تأکید شده است. البته عقل و اندیشه‌ای که در این روایات به آن پرداخته شده از نگاه ابزاری دیدگاه غرب به اندیشه و عقل کاملاً متفاوت است. اندیشه و عقل در دیدگاه اسلامی یعنی این که انسان به وسیله آن خدایش را بندگی کرده و راه رسیدن به بهشت را طی کند. با این مثال به اهمیت هیات اندیشه ورزی پی می‌برید.

معاون وزیر با اشاره به اینکه واژه فرهنگ واژه عمیق و عجیبی است که در سه سطح ارزش، هنجار و رفتار نهادینه می شود، یادآور شد که هسته مرکزی فرهنگ، ارزش‌ها است و اگر از یک ملت ارزش‌ها را بگیرند همه چیزش را گرفته‌اند.

بحث و تبادل نظر حاضران و پرداختن به نظام نامه هیات اندیشه ورزی پایگاه شهید موسوی برنامه‌های بعدی این جلسه بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار