مشاور امور بانوان مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر:

طرح سواد زندگی در مدارس استان بوشهر برگزار شد

بوشهر(پانا)_ مشاور امور بانوان آموزش و پرورش استان بوشهر گفت با هدف تقویت جایگاه خانواده، طرح سواد زندگی در 5 شهرستان/منطقه برای دانش آموران دختر پایه یازدهم، مربیان و اولیا برگزار شد.

کد مطلب: ۱۰۹۹۳۸۴
لینک کوتاه کپی شد
طرح سواد زندگی در مدارس استان بوشهر برگزار شد

به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش استان بوشهر ، لیلا ناظرزاده اظهار کرد: برای ارتقای آگاهی و مهارت دختران دانش آموز در اهمیت ازدواج به هنگام و پایدار بر مبنای سبک زندگی اسلامی و ایرانی، طرح "سواد زندگی" در مدارس دخترانه دوره متوسطه دوم برگزار شد.

وی با بیان اینکه این طرح بر اساس شیوه نامه و محتوای دریافتی امور زنان وزارت آموزش و پرورش؛ به صورت مجازی برگزار شده است، افزود: در طرح سواد زندگی، دانش آموزان دختر پایه یازدهم به مدت 8 ساعت، اولیا این گروه دانش آموزان و مربیان هر کدام به مدت 4 ساعت آموزش های لازم را فرا گرفتند.

ناظرزاده این طرح را در راستای بهبود توانایی های روانی اجتماعی و مهارت دانش‌آموزان در حوزه شایستگی‌های مورد نیاز برای ورود به زندگی مشترک دانست و خاطرنشان کرد: پیشگیری از ناهنجاری‌های فردی جهت افزایش میزان رضایت‌مندی از زندگی مشترک،کاهش نرخ طلاق و آسیب‌های پس از آن و تقویت جایگاه خانواده در امر همسر گزینی برای فرزندان و حفظ جایگاه آنان از سوی فرزندان از دیگر اهداف اجرای این دوره آموزشی بوده است.

مشاور امور بانوان مدیرکل با اشاره به اینکه ازدواج به عنوان یکی از مهمترین تصمیمات زندگی است که باید با اطلاعات، دانسته‌ها و تجربه‌های لازم تصمیم گیری شود، تصریح کرد:چون تا قبل از ازدواج، اختیار و قدرت بیشتری وجود دارد، می‌توان از تشکیل ساختارهای مشکل زا دوری کرد اما از شروع زندگی مشترک فقط می‌توان کارکردهای مشکل را کاهش داد و امکان تغییر ساختاری محدود می شود.

وی آموزش مشاوره مستمر و مسئولانه نوجوانان و جوانان در ازدواج را مورد تاکید ماده ۱۰۲قانون برنامه ششم توسعه جمهوری اسلامی ایران دانست و اضافه کرد: اجرای طرح‌های توانمندسازی دانش آموزان در کسب مهارت‌های لازم برای طرح ریزی مسیر زندگی مشترک و همچنین آموزش والدین و مربیان به عنوان تسهیل گران در این زمینه، در برنامه های این اداره کل قرار دارد.

ناظرزاده در پایان با اشاره به اینکه مرحله اول طرح سواد زندگی در پنج شهرستان/منطقه دشتستان، عسلویه، جم، دیر و کاکی و بر اساس برنامه عملیاتی امور بانوان اداره کل اجرا شده است، اظهار امیدواری کرد در آینده این طرح در سایر شهرستان‌ها و مناطق استان برگزار شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار