سه هزار و ۹۰۰ هکتار از اراضی ملی استان اردبیل رفع تصرف شد

اردبیل (پانا)- مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری اردبیل اعلام کرد سه هزار و ۹۰۰ هکتار اراضی ملی استان اردبیل از دست سودجویان رفع تصرف شد.

کد مطلب: ۱۰۹۹۱۸۵
لینک کوتاه کپی شد
سه هزار و ۹۰۰ هکتار از اراضی ملی استان اردبیل رفع تصرف شد

به گزارش روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری اردبیل، شهامت هدایت، مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گفت: با اجرای برنامه‌های مدون علاوه بر جلوگیری از تخریب و آتش‌سوزی جنگل و مراتع، سه هزار و ۹۰۰ هکتار اراضی ملی این استان از دست سودجویان رفع تصرف شد.

او با تاکید بر لزوم برخورد قانونی با تخریب‌گران منابع طبیعی از افزایش جریمه ۸۰ میلیون ریالی برای تخریب هر هکتار اراضی ملی خبر داد و افزود: در سال‌های گذشته با همکاری دستگاه قضایی اراضی تصرف شده از دست افراد سودجو و فرصت‌طلب خلع ید و به دولت بر گردانده شد.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همچنین با اشاره به اجرای طرح کاداستر با هدف تثبیت مالکیت اراضی ملی اظهار کرد: تثبیت ۳۳۰ هزار هکتار از اراضی ملی استان در دستور کار است که بیش از ۷۰ درصد آن تحقق یافته است.

هدایت افزود: امسال تخریب جنگل و مرتع نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش یافته و همکاری مردم و تلاش حافظان منابع طبیعی از تخریب مراتع و جنگل‌های استان اردبیل در سال‌های اخیر جلوگیری کرده است.

او از طبیعت‌دوستان خواست در صورت مشاهده هرگونه تجاوز و دست‌اندازی به عرصه‌های منابع طبیعی، قاچاق فرآورده‌های جنگلی و آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع استان مراتب را به صورت ۲۴ ساعته به شماره تلفن رایگان ۱۵۰۴ مرکز فرماندهی یگان حفاظت منابع طبیعی استان اطلاع دهند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار