استاندار: لزوم تقویت روابط همه جانبه با پاکستان

زاهدان (پانا) _ استاندار سیستان و بلوچستان گفت: جمهوری اسلامی ایران و جمهوری اسلامی پاکستان دارای مشترکات دینی،فرهنگی و اجتماعی گسترده‌ای با یکدیگر هستند که همه دستگاه‌ها باید برای تقویت و توسعه این روابط تلاش کنند.

کد مطلب: ۱۰۹۹۱۶۵
لینک کوتاه کپی شد
استاندار: لزوم تقویت روابط همه جانبه با پاکستان

به گزارش روابط عمومی استانداری ، احمدعلی موهبتی در نشست با حسین درویش‌وند سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در کویته پاکستان اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران از طریق همسایگی با پاکستان با حدود ۴۰درصد از جمعیت جهان ارتباط دارد که این یک فرصت بی بدیل برای تامین نیاز بازارهای این کشورها است.
او افزود: اقتصاد ایران و پاکستان مکمل یکدیگر است لذا باید با افزایش کیفیت خدمات و کوتاه کردن زمان فرایند صادرات، در جهت افزایش میزان صادرات به کشور پاکستان تلاش شود.
استاندار بیان داشت: مردم و ساکنین دو سوی مرز، دارای قرابت‌های قومی، فرهنگی و مذهبی فراوانی هستند که باید از این فرصت برای تامین منافع مردم دو سوی مرز به بهترین وجه ممکن استفاده شود.
موهبتی در پایان برای گفتگو با مسئولان ایالت بلوچستان پاکستان در جهت تقویت مناسبات سیاسی، فرهنگی و اجتماعی اعلام آمادگی کرد.
سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در کویته پاکستان هم گسترش روابط فرهنگی و همکاری های اقتصادی را از مطالبات مسئولین دو کشور بیان داشت.
حسین درویش‌وند؛ بهره‌گیری از مرز و افزایش مبادلات مرزی و راه اندازی خط هوایی بین ایالت بلوچستان پاکستان و استان سیستان و بلوچستان را از مهمترین موضوعات موثر در گسترش روابط بین این دو استان همجوار ذکر کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار