برگزاری دوره بازآموزی حروف الفبا در مدرسه تلویزیونی

تهران (پانا) - مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر اعلام کرد با تداوم برنامه آموزش تلویزیونی، بازآموزی دوره ابتدایی به ویژه حروف الفبا را قبل از شروع مدارس در نظر داریم.

کد مطلب: ۱۰۹۹۱۱۱
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری دوره بازآموزی حروف الفبا در مدرسه تلویزیونی

محمدرضا سیفی در برنامه صبح بخیر ایران به اقدامات انجام شده برای مناطق عشایری در دوران کرونا اشاره و بیان کرد: «در موضوع عدالت آموزشی به طور ظاهری جزو کشورهای پیشرو جهان هستیم؛ چراکه ۹۷/۳ درصد دانش آموزان وارد مدرسه می‌شوند اما در تحقق عملی عدالت آموزشی یعنی فرصت‌های برابر فاصله داریم چراکه زیرساخت‌های لازم وجود ندارد. البته قدم‌های خوبی برداشته شده است اما همچنان تا نقطه آرمانی فاصله داریم. آموزش و پرورش‌ در بحران کرونا خوب عمل کرد، به ویژه در دورانی که شیوع این ویروس گسترش یافت، اقدامی جهادی انجام داد.»

سیفی با بیان اینکه شبکه آموزش از 8 اسفند، در حرکتی دغدغه مند، به پخش برنامه‌های زنده برای آموزش دروس اقدام کرد گفت: «برای ادامه این برنامه فراخوانی داده شد و معلمان به طور داوطلبانه شرکت کردند و این روند تا تابستان هم ادامه داشت.»

مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر افزود: «در مناطق فاقد دسترسی به برق و اینترنت تمهیداتی برای آموزش اندیشیده شد، برای این مناطق شیوه نامه‌ای تهیه شد تا آموزش در همه مناطق تداوم داشته باشد، بر این اساس ابتدا امکان سنجی شرایط انجام شد، برای مثال در استان یزد ۲۴۶ دانش‌آموز به هیچ عنوان دسترسی به اینترنت نداشتند.»

وی با اشاره به اینکه بازپخش برنامه‌های شبکه آموزش از شبکه تلویزیونی استانی پخش شد، البته در مواردی معلمان با وجودی ناهمواری مسیر و تعطیل بودن مدارس برای آموزش حضوری با رعایت پروتکل های بهداشتی حاضر شدند گفت: «علاوه بر آن درسنامه، خودآموز ارائه شد که آموزش را برای دانش آموز تسهیل کند. در مجموع ۸۰۰ مدرسه چادری در منطقه عشایر داریم، برخی مدارس در چادر برگزار می‌شوند و این موضوع اشکالی ایجاد نمی‌کند. ما ۱۰۰ مدرسه عشایری با یک نفر دانش‌آموز داریم و اگر چادر؛ استاندارد و تجهیز باشد، مشکلی پیش نمی‌آید.»

آموزش تلویزیونی انتظارات دانش‌آموزان عشایری را ارتقا داد

سیفی با تاکید براینکه اتفاقی که آموزش‌های تلویزیونی رقم زد باعث شد تا سطح توقع والدین افزایش پیدا کند گفت: «در مدارس عشایری که تا چند وقت قبل دانش‌آموز عشایر در منطقه صعب العبور صرفا با یک سرباز معلم آموزش می‌دید، وجه دیگری از کیفیت آموزشی را تجربه کرد. ایران در ایام کرونا اقدام خوبی برای آموزش غیرحضوری داشت، در سازمان فرهنگی آموزشی کشورهای اسلامی (آیسسکو)، نمونه کار ایران، نمونه موفقی محسوب شد.»

وی با اشاره به تداوم برنامه مدرسه تلویزیونی گفت: «مبنای کار بر آموزش مهارت‌های مختلف است و از اول مرداد برای چهار گروه مخاطب والدین، مربیان، مدیران و دانش‌آموزان برنامه‌های تلویزیونی ادامه خواهد داشت. با توجه به اینکه از نیمه شهریور مدارس بازگشایی می‌شوند، بازآموزی دروس ابتدایی به ویژه یادگیری حروف الفبا قبل از ۱۵ شهریور آغاز می‌شود. هدف این است که دانش‌آموزان کلاس اولی فارسی و ریاضی را به خوبی بیاموزند همچنین برای سایر پایه‌ها دروس علوم و ریاضی بازآموزی می‌شوند.»

مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه زمان قطعی بازگشایی مدارس از نیمه شهریور خواهد بود یا خیر، گفت: «طبق آخرین اخبار و اظهارات وزیر، مدارس در این تاریخ باز می‌شوند اما باز هم باید منتظر نظر ستاد مبارزه با کرونا باشیم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار