مدیر اداری علوم پزشکی شیراز اعلام کرد:

افزایش تعداد مراکز بیمارستانی ویژه کرونا در شیراز

شیراز(پانا)-مدیر اداری معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز عنوان کرد با توجه به افزایش شیوع کروناویروس، تعداد مراکز بیمارستانی ویژه بستری بیماران مبتلا به کووید۱۹ به ۱۰ مرکز افزایش یافته است.

کد مطلب: ۱۰۹۸۶۲۰
لینک کوتاه کپی شد
افزایش تعداد مراکز بیمارستانی ویژه کرونا در شیراز

به گزارش ایسنا، حسین درویشی، در جمع خبرنگاران با اشاره به معرفی بیمارستان‌هایی که بیماران کرونایی را در شیراز پذیرش می‌کنند، گفت: هم اکنون در بیمارستان‌های حضرت علی‌اصغر شیراز(ع)، شهید چمران، شهید فقیهی، نمازی، بعثت، ام. آر. ای، دنا، کوثر و شهید بهشتی بیماران مبتلا به کووید۱۹ بستری هستند.

او با بیان اینکه تلاش برای تخصیص بیمارستان شهید دوران و پذیرش بیماران مبتلا به کووید۱۹ در این مرکز ادامه دارد، گفت: برای تجهیز هر مراکز نقاهتگاهی یا بیمارستان پشتیبان کرونایی مبلغی بالغ بر ۱.۵ میلیارد تومان از سوی دانشگاه هزینه می‌شود.

درویشی افزود: هم‌اینک در شیراز ۴ بیمارستان دولتی و در تمام بیمارستان‌های قطب شهرستان فارس بیماران کرونایی مانند دیگر مراکز درمانی کشور با تعرفه دولتی پذیرش و خدمات درمانی ارائه می‌کنند.

نماینده دانشگاه علوم پزشکی شیراز در امور نقاهتگاهی بیماران کرونایی اضافه کرد: تخت‌های بیمارستانی کرونایی شیراز در حال تکمیل است؛ بر این اساس شهروندان باید پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند تا خطر ابتلا بیماری کووید ۱۹ را به حداقل ممکن کاهش دهند.

درویشی ادامه داد: بر اساس آمارها با مراقبت‌های تیم‌های بهداشتی و درمانی استان، تاکنون در حدود ۱۹ هزار گ ۶۹۲ بیمار از مراکز درمانی ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده‌اند.

او افزود: در حال حاضر ۶۰ تخت در محل نقاهتگاه ورزشگاه شهید دستغیب به بیمارستان پشتیبان تبدیل و تجهیز شده که ۲۷ بیمار کرونایی در آن بستری هستند.

درویشی خاطرنشان کرد: با توجه به روند افزایشی مبتلایان به کروناویروس در فارس و ضرورت ارائه خدمات با کیفیت بیمارستانی، تلاش می‌شود تا با افزایش تخت‌های عادی و ویژه، تمام ظرفیت‌های بیمارستان‌ها استفاده شود.

مدیر اداری معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به انعقاد قرارداد دانشگاه با بیمارستان بعث جهت پذیرش بیماران کرونایی، گفت: چنانچه بتوانیم با این بیمارستان تفاهم نامه به امضا برسانیم بیماران کرونایی می‌توانند با تعرفه دولتی مانند دیگر بیمارستان‌های دولتی خدمات خود را دریافت کنند.

طی ۲ هفته اخیر، شاهد افزایش قابل توجه آمار مبتلایان و فوت شدگان بیماری کووید۱۹ در استان فارس هستیم به طوریکه از روز جمعه ۲۷ تیر، وضعیت این استان، قرمز اعلام شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار