صادرات ۱۳ میلیون دلاری مرغ در سه ماهه نخست سال

تهران(پانا)- سخنگوی گمرک می‌گوید در سه ماهه نخست سال جاری صادرات مرغ به بیش از هفت هزار تن به ارزش ۱۳ میلیون و ۲۸۴ هزار و ۱۲۷ دلار رسید.

کد مطلب: ۱۰۹۸۶۰۹
لینک کوتاه کپی شد
صادرات ۱۳ میلیون دلاری مرغ در سه ماهه نخست سال

به گزارش گمرک، «سیدروح اله لطیفی» اظهار کرد: در میان مقاصد صادراتی، افغانستان با چهار هزار و ۱۱۶ تن به ارزش هشت میلیون و ۱۸۵ هزار و ۲۷۵ دلار و عراق با ۲ هزار و ۵۲۳ تن به ارزش سه میلیون و ۵۹۹ هزار و ۲۸۷ دلار و ونزوئلا با ۲۶۴ تن به ارزش ۵۸۵ هزار و ۲۰۵ دلار، به ترتیب در رتبه های اول تا سوم صادرات این محصول از ایران قرار دارند و کشورهای عمان، مغولستان و قطر در رتبه های بعدی قرار گرفتند.

وی در خصوص بخش‌نامه عوارض صادراتی مرغ توضیح داد: بر اساس نامه دفتر مقررات صادرات و واردات وزارت صنعت، معدن و تجارت از ۲۰ خردادماه، به دلیل تولید مرغ مازاد و در حمایت از تولیدکنندگان موقتا عوارض صادراتی از کیلویی پنج هزار تومان به یکهزار و ۵۰۰ تومان کاهش یافت.

وی ادامه داد: اما دوباره این دفتر طی مکاتبه ای به گمرک ایران بازگشت عوارض صادراتی به رویه قبل یعنی کیلویی پنج هزار تومان، از اول مرداد ماه را اعلام کرد که دفتر صادرات گمرک نیز این موضوع را طی بخشنامه ای به گمرکات اجرایی اعلام کرده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار