سازمان توسعه تجارت ایران؛

افزایش ۸ درصدی صادرات محصولات ایرانی به امارات

تهران(پانا) - مدیرکل دفتر عربی و ‌آفریقایی سازمان توسعه تجارت ایران می‌گوید صادرات به امارات در سه ماهه ابتدایی امسال با حدود هشت درصد افزایش از ۹۰۰ میلیون دلار در مدت مشابه سال قبل، به یک میلیارد دلار رسید.

کد مطلب: ۱۰۹۸۵۵۰
لینک کوتاه کپی شد
افزایش ۸ درصدی صادرات محصولات ایرانی به امارات

به گزارش وزارت صنعت، معدن و تجارت، «فرزاد پیلتن» افزود: بررسی آمارها نشان می‌دهد در دوره مذکور از نظر وزنی نیز صادرات به کشور امارات حدود ۴۰ درصد افزایش داشته است و از حدود ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تن به سه میلیون و ۴۰۰ هزار تن رسیده است.

دسترسی آسان‌تر و ارزان‌تر تجار ایرانی به بازار سوریه

وی با اشاره به اهمیت دسترسی آسان‌تر و ارزان‌تر تجار ایرانی به بازار کشور سوریه اظهار کرد: راهکارهای حمل ریلی کالا بین ایران و سوریه در جلسه‌ای با حضور نمایندگان راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، وزارت راه و شهرسازی و ستاد توسعه روابط ایران- عراق و سوریه برگزار شد.

وی افزود: در این جلسه ضمن بررسی مشکلات مسیر کنونی حمل کنونی کالا بین دو کشور از طریق دریا مانند زمان‌بر بودن و هزینه‌های بالا، استفاده از روش ترکیبی - ترانزیتی (ریلی- زمینی) از طریق خطوط ریلی موجود داخلی و از طریق کشور عراق به سوریه مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد بررسی‌ها و پیگیرهای لازم توسط دستگاه‌های ذی‌ربط به عمل آید.

پیلتن تصریح کرد: در صورت نهایی شدن و اجرایی کردن این ایده، امکان حمل و نقل ترکیبی کالاها و مصالح ساختمانی و مواد معدنی از طریق خطوط ریلی از مسیر تهران به شلمچه و بصره - بغداد (فلوجه) و بغداد - قائم (ابوکمال) در مرز عراق و سوریه امکان‌پذیر خواهد شد.

تصویب بازگشایی آخرین مرزهای تجاری ایران و عراق توسط دولت عراق

مدیرکل دفتر عربی و آفریقایی سازمان توسعه تجارت ایران از تصویب بازگشایی آخرین مرزهای تجاری ایران و عراق توسط دولت این کشور خبر داد و گفت: کمیته ملی بهداشت و سلامت عراق به ریاست مصطفی الکاظمی نخست وزیر این کشور، بازگشایی مرزهای تجاری شیب عراق(چزابه) و منذریه(خسروی قصرشیرین) را تصویب کرد.

پیلتن اظهار کرد: پس از کاهش موج اول شیوع ویروس کرونا، مرزهای تجاری ایران و عراق توسط دولت‌های دو کشور به تدریج بازگشایی شد و سرانجام با تصویب بازگشایی مرزهای شیب- چزابه و منذریه - خسروی توسط دولت عراق، کلیه مرزهای تجاری میان دو کشور بازگشایی و روند تجارت میان ایران و عراق تحت تدابیر و پروتکل‌های بهداشتی دو طرف در آینده نزدیک به روند عادی خود برخواهد گشت.

وی افزود: عراق یکی از مهم‌ترین شرکای تجاری ایران محسوب می‌شود و با توجه به منافع مشترک دو طرف از محل تجارت دوجانبه، انتظار می‌رود تجارت میان دو کشور در ماه‌های آینده روند روبه رشد خود را با سرعت بیشتری طی کرده و به شرایط قبل از شیوع ویروس کرونا برگردد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار