معاون وزیر بهداشت: تاکنون مشکلی برای پذیرش بیماران کرونایی نداشتیم

ساری (پانا) - معاون درمان وزیر بهداشت با بیان این که مشکلی تاکنون برای پذیرش بیماران نداشتیم، تأکید کرد که در همین زمان اندک هم 1500 تخت ویژه با تلاش دولت اضافه شده که تعدادی از این تخت‌ها در مازندارن بوده است.

کد مطلب: ۱۰۹۸۳۰۸
لینک کوتاه کپی شد
معاون وزیر بهداشت: تاکنون مشکلی برای پذیرش بیماران کرونایی نداشتیم

به گزارش روابط عمومی استانداری مازندران، قاسم جان بابایی در جلسه ستاد استانی مبارزه باکرونا در مازندران با طرح این سوال که چرا با وجود مدیریت صحیح مقابله با کرونا در استان و تلاش های صورت گرفته که منجر به کاهش آمار شد، دوباره با شیوع این بیماری روبرو شدیم، گفت: متاسفانه علت اصلی شیوع مجدد بیماری، عدم رعایت پروتکل های بهداشتی است و تنها با رعایت دستورالعمل ها و تغییر رفتار می توانیم دوباره از این وضعیت عبور کنیم.

وی با اشاره به این که زیرساخت های ما فعلا پاسخگوی نیازهای ماست، یادآور شد: اگر عدم رعایت به همین گونه تداوم یابد و رفت و آمدهای تجمعی و مراسم مختلف استمرار یابد، قطعا تعداد بیماران افزایش خواهد یافت.

جان بابایی با بیان این که مشکلی تاکنون برای پذیرش بیماران نداشتیم، افزود: در همین زمان اندک هم 1500 تخت ویژه با تلاش دولت اضافه شده که تعدادی از این تخت ها در مازندارن بوده است.

معاون وزیر بهداشت با اشاره به این که زیرساخت هایی که دولت فراهم کرده برای پیش بینی های آینده است، گفت: تا پایان امسال ۸ هزار تخت به ظرفیت تخت‌ های بیمارستانی کشور افزوده می‌شود.

قاسم جان بابایی با پیش بینی اختصاص ۲۵ درصد تخت‌های بیمارستانی برای فصول پاییز و زمستان، همچنین از آمادگی سومین شرکت دانش بنیان برای تولید دستگاه های کمک تنفسی برای تجهیز بیمارستان‌های کشور خبر داد.

وی کمبود نیروی انسانی را از مشکلات بخش درمان اعلام و عنوان کرد: از آنجا که مراکز درمانی بیش از ۵۰ درصد بیماران غیر کرونایی را هم پذیرش می‌کنند در صورت شکسته شدن سیکل بستری و انتقال کرونا خدمت به بیماران غیر کرونایی با تاخیر صورت می‌گیرد و مردم ما باید با مراعات زیاد، به مدد دولت و کادر درمانی بیایند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار