پویش همگانی #من_ ماسک_ می‌زنم

رشت (پانا) - معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان گیلان گفت استفاده از ماسک برای جلوگیری از انتقال ویروس کرونا از موثرترین روش های محافظت فردی است که به پویش همگانی در ایران تبدیل شده است.

کد مطلب: ۱۰۹۸۲۴۷
لینک کوتاه کپی شد
پویش همگانی #من_ ماسک_ می‌زنم

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان، امیر سراجی با اشاره به اجباری شدن استفاده از ماسک در ایران، در هفته‌ای که گذشت و افزایش آمار مبتلایان به کرونا در روزهای اخیر، اظهار کرد: پویش همگانی "من ماسک می‌زنم" با هدف ترویج فرهنگ استفاده از ماسک برای مقابله با شیوع کرونا شکل گرفته است.

وی با تأکید بر اینکه کرونا یک بیماری ویروسی است؛ خاطرنشان کرد: با پیشگیری و رعایت موازین بهداشتی می‌توان آن را مهار کرد. معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان گیلان استفاده از ماسک را در کاهش ابتلا به بیماری کووید ۱۹بسیار موثر دانست و گفت: در صورتی که افراد مبتلا و سالم هیچ یک از ماسک استفاده نکنند امکان ابتلا به این بیماری ۹۰ درصد خواهد بود؛ همچنین رعایت فاصله یک متری با دیگران و استفاده از پوشش محافظ چشمی در کاهش شیوع کرونا موثر است که این امر تنها با همکاری و اهتمام مردم و به ویژه فرهنگیان محقق خواهد شد.

سراجی با اشاره به شیوع مجدد کرونا در استان و ضرورت رعایت بهداشت فردی در ادارات آموزش و پرورش استان اظهار کرد: با تعبیه ایستگاه های سلامت در ورودی ادارات و انجام اقداماتی نظیر: تب سنجی و توزیع ماسک، برآنیم تا زنجیره ارتباطی این ویروس منحوس را از چرخه جامعه قطع کنیم.

وی خاطرنشان کرد: استفاده از ظرفیت شوراهای آموزش و پرورش، شهرداری ها، خیران و ... در ارتقای سلامت سراسر استان ضروری است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار