مسئول دفتر شورای نگهبان درشهرستان اسلامشهر :

نهاد شورای نگهبان امین مردم است

اسلامشهر (پانا) - به مناسبت سالروز تأسیس شورای نگهبان ،نشست خبری مسئول دفتر شورای نگهبان شهرستان اسلامشهر با اصحاب رسانه برگزار شد.

کد مطلب: ۱۰۹۸۱۸۱
لینک کوتاه کپی شد
نهاد شورای نگهبان امین مردم است

در این جلسه حجت الاسلام نوروز پور مسئول دفتر شورای نگهبان شهرستان اسلامشهر در سخنانی با گرامی داشت بیست وششم تیر سالروز تأسیس شورای نگهبان با فرمان امام راحل اظهار کرد:با توجه به برگزاری انتخاب خبرگان رهبری و تدوین قانون اساسی در سال پنجاه و هشت و رأی بالای مردم به قانون اساسی این قانون از مترقی ترین قوانین در دنیا اجرایی شد.

او در ادامه بیان کرد: از مهمترین اصول قانون اساسی می توان به اصل مهم ولایت فقیه می توان اشاره کرد و بر اساس اصل 91 قانون اساسی امام راحل و در مراحل بعد رهبری نظام با انتخاب شش نفر فقیه و مجلس شورای اسلامی نیز با انتخاب شش نفر حقوقدان ترکیب اصلی شورای نگهبان را تعیین کردند که شورای نگهبان وظایف مهمی از جمله ،نظارت بر مصوبات مجلس شورای اسلامی از نظر انطباق با دستورات شرع مقدس اسلام و نظارت استصوابی بر تمامی انتخابات را برعهده دارد.

او با اشاره به سخن مقام معظم رهبری (مدظله العالی)که فرمودند،شورای نگهبان به افراد مومن ، قوی و چابک نیاز دارد گفت :دفتر شورای نگهبان در شهرستان اسلامشهرنیز با استفاده از سامانه ارتباطی و گزینش افراد از 3000نیرو برخوردار است که در برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی سال 98 از یک هزار نفر نیرو در بخش آقایان و چهارصد نفر در قسمت بانوان استفاده نمودیم.

حجت الاسلام نوروز پور اهم برنامه های دفتر شورای نگهبان در اسلامشهر را شامل موارد،انتخاب جوانان و سایر افشار برای عضویت و حضور در فعالیت های انتخاباتی با نظارت هیأت عالی گزینش، آموزش مستمر قوانین و بررسی تخلفات انتخابات در طول سال و برگزاری جلسات با سر ناظرین با حضور مسئولین کشوری،لشکری ،استانی و شهرستان و در شرایط کنونی که درگیر شیوع کرونا ویروس هستیم از طرق فضای مجازی برشمرد.

مسئول دفتر شورای نگهبان در شهرستان اسلامشهردر بخش دیگری از سخنان خود تحقیقات در زمینه پرونده نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی را از دیگر وظایف مهم دفتر دانست و تصریح کرد:با توجه به خلأ قانونی در راستای ثبت نام افراد در انتخابات مجلس که امیدواریم مجلس یازدهم این قانون را تصویب کند،پرونده های نامزد های انتخاباتی در شهرستان اسلامشهر و از شهرستان های دیگر جهت تحقیقات در کنار اظهار نظر مراجع چهارگانه به ماهم ارجاع داده می شود تا تحقیقات کامل شود.

او تأکید کرد: در بررسی صلاحیت ها و کار محققین هیچ گونه حب و بغض وجود ندارد و شورای نگهبان با توجه به جایگاه خود در جامعه و مشخص بودن وظایفش در قانون اساسی به عنوان نهادپشتوانه قانون اساسی در برگزاری شفاف و صحیح تمامی انتخابات فعالیت دارد.

حجت الاسلام نوروز مسئول دفتر شورای نگهبان در شهرستان اسلامشهر خاطر نشان کرد: نهاد شورای نگهبان امین مردم است و با ارتباط با تمامی جریان های سیاسی در برگزاری انتخابات به صورت مساوی برخورد می کند و منویات رهبری وقانون اساسی را سرلوحه فعالیت های خود قرار داده است.

خبرنگار: حق شناس

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار