معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنائی کشور

10 درصد کل مدارس کشور در سال آینده تحصیلی مهارت‌های چندگانه را آموزش می دهند

حسینی: آموزش و پرورش استثنائی ۱۵۰۰ نیرو از دانشگاه فرهنگیان جذب می‌کند

یاسوج (پانا) - معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنائی کشور در نشست مشترک با مدیران مراکز آموزشی با نیازهای ویژه استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد در سال آینده تحصیلی حداقل 10 درصد کل مدارس کشور آموزش مهارت‌های چندگانه را به دانش آموزان می آموزند.

کد مطلب: ۱۰۹۸۱۰۶
لینک کوتاه کپی شد
10 درصد کل مدارس کشور در سال آینده تحصیلی مهارت‌های چندگانه را  آموزش می دهند

سید جواد حسینی در این نشست که ظهر امروز در سالن جلسات فرمانداری شهرستان بویراحمد برگزار شد گفت: در آموزش و پرورش استثنائی داشتن مدارس انطباقی که ترکیبی از بچه‌های عادی، ترکیبی و سمپاد که آرمان تعلیم و تربیت است را دنبال می‌کنیم.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنائی کشور افزود: در مدارس انطباقی معلم و مدیر باید زبان اشاره را بدانند به همین منظور در نهضت زبان اشاره و خط بریل 5 هزار معلم آموزش داده می‌شوند که سهم این استان مشخص خواهد شد.

حسینی بیان کرد: به همین منظور در سال آینده تحصیلی حداقل 10 درصد کل مدارس کشور مهارت‌های چندگانه را آموزش می دهند چرا که اکثر بچه‌ها نیازمند مهارت‌های چندگانه هستند.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: در استان کهگیلویه و بویراحمد مدرسه اوتیسم ساخته می‌شود، ضمن اینکه 9 مرکز مشکلات آموزش و توانبخشی ویژه یادگیری در این استان وجود دارد که طبق استاندارد باید 8 مرکز دیگر ایجاد شود که قول می‌دهم 3 مورد از این 8 مرکز در سال جاری محقق شود.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنائی کشور با اشاره به تغییر رده‌های شغلی و استانداردسازی نیروی انسانی گفت: سند راه این وزارتخانه سند تحول بنیادی است چرا که همه آنچه مد نظر است در این سند دیده شده است و باید برای اجرایی شدن آن تلاش کنیم.

او در ادامه سخنان خود افزود: ضریب یک دوم حل شد و بحث صندوق بازنشستگی همکاران شاغل در مراکز استثنائی با همکاری خانم جنیدی معاون امور حقوقی رئیس جمهور در حال حل شدن است که صندوق تامین اجتماعی یا این موضوع را می‌پذیرد یا سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی باید تامین اعتبار کند.

حسینی به اپلیکشن جامع آموزش مجازی هم اشاره‌ای کرد و افزود: در سال جدید تحصیلی در هر مدرسه انطباقی یک مدرسه مجازی دیده شود و 2 هزار نفر در مدارس مجازی آموزش فرا گیرند که برای ایجاد مدرسه انطباقی نیازمند داشتن مدرسه پذیرا و اوتیسم هستیم.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: به لحاظ فضا و تجهیزات آمایش سرزمین انجام شد و آموزش و پرورش استثنائی برای اینکه به حداقل استاندارد برسد نیازمند 210 مدرسه است که 7 مدرسه آن مربوط به استان کهگیلویه و بویراحمد است 4 مدرسه امروز کلنگ‌زنی شد و 3 مدرسه دیگر را در صورتی که مجموعه استان متعهد شوند زمینی غیر از زمین‌های آموزش و پرورش تامین کنند تمامی هزینه آن را پرداخت می‌کنیم.

حسینی اشاره به ساخت 3 سالن ورزشی 200 متری درون مدرسه‌ای ویژه کودکان با نیازهای ویژه گفت: با کمبود نیروی توانبخشی مواجه هستیم و برای اولین بار 1500 نیرو از دانشگاه فرهنگیان جذب می‌کنیم که 120 نفر از آنها نیروی توانبخشی است که تلاش می‌کنیم بیشتر از شاخص‌های معمول نیرو به این استان اختصاص دهیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار