آموزش و پرورش در هفته‌ای که گذشت؛

از بازگشت محدودیت‌های کرونایی تا لغو آزمون‌ ورودی مدارس استعدادهای درخشان

تهران (پانا) - با افزایش آمار روزانه مبتلایان به کووید 19 متاسفانه کشور در حال بازگشت به شرایط فوق‌العاده است و اعمال محدودیت‌های کرونایی بار دیگر در صدر اخبار کشور و حوزه آموزش و پرورش قرار گرفته است. تعطیلی یک‌هفته‌ای مدارس و مراکز آموزشی و لغو آزمون‌هایی مثل آزمون ورودی مدارس استعدادهای درخشان نیز بخشی از این اعمال محدودیت‌هاست که فعلا در پایتخت و شهرهای دارای وضعیت قرمز آغاز شده است.

کد مطلب: ۱۰۹۸۰۲۸
لینک کوتاه کپی شد
از بازگشت محدودیت‌های کرونایی تا لغو آزمون‌ ورودی مدارس استعدادهای درخشان

زمان تقریبی اعلام نتایج آزمون استخدام نهضت سوادآموزی، جزئیات ارتقای معلمان به رتبه بالاتر، برگزاری انتخابات فراکسیون فرهنگیان مجلس و برنامه آموزش و پرورش برای جبران کسری نیروی ناشی از بازنشستگی معلمان از دیگر اخبار حوزه آموزش و پرورش در هفته اخیر به شمار می‌روند.

مهم‌ترین خبرهای حوزه آموزش و پرورش را در ادامه می‌خوانید:

آزمون استعدادهای درخشان به تعویق افتاد

رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان از لغو آزمون روز جمعه 27 تیر خبر داد و اعلام کرد که این آزمون با تاخیری حداقل دوهفته‌ای در روز 10 مردادماه برگزار خواهد شد.

فاطمه مهاجرانی، رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان، درباره درباره لغو آزمون اظهار کرد: علیرغم اینکه همه برنامه‌ریزی‌ها انجام شده بود و ما مایل به برگزاری آزمون در روز جمعه بودیم، با دستور ستاد ملی کرونا آزمون را با تاخیری حداقل دو هفته‌ای برگزار خواهیم کرد.

وی گفت: از بین 330 هزار داوطلب تقریبا 60 درصد یعنی حدود 210 هزار نفر کارت ورود به جلسه امتحان را دریافت کرده بودند.

شاپور محمدزاده: نتایج آزمون استخدام نهضتی‌ها حداکثر تا پایان مرداد اعلام می‌شود

شاپور محمدزاده معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نهضت سوادآموزی در روند بازدید از خبرگزاری پانا، درباره آزمون استخدامی آموزش‌دهندگان نهضت سوادآموزی که روز جمعه 20 تیرماه 99 برگزار شد اظهار کرد: شرکت‌کنندگان در آزمون استخدامی نهضت سوادآموزی 80 درصد خانم‌ها و 20 درصد آقایان بودند که بعد از اعلام نتایج و درصورت کسب نمره 10 از 20 - یعنی 50 درصد نمره - وارد چرخه استخدام در وزارت آموزش و پرورش خواهند شد.

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی درباره زمان اعلام نتایج آزمون ورودی آموزش‌دهندگان نهضت گفت: نتایج آزمون حداکثر تا پایان مرداد ماه اعلام خواهد شد.

محمدزاده با اشاره به مساعدت‌های مجلس شورای اسلامی و مسئولان آموزش و پرورش در زمینه استخدام رسمی نیروهای نهضتی گفت: ابتدا قرار بود 3 تا 5 هزار نفر از بین کل شرکت‌کنندگان وارد چرخه استخدام شوند، اما بعد از تلاش‌های مدیران آموزش و پرورش و توصیه‌های مجلس شورای اسلامی تصمیم گرفتیم محدودیت عددی پذیرش را برداریم تا همه افرادی که نمره قبولی را کسب کردند بتوانند وارد فرایند استخدام شوند.

جزئیات ارتقای معلمان به رتبه بالاتر تشریح شد

مدیرکل امور اداری و تشکیلات آموزش و پرورش ضمن اعلام نکات و تذکرهایی پیرامون ارتقا به رتبه بالاتر در نظام رتبه‌بندی معلمان، از برگزاری آزمون مرحله دوم نظام رتبه بندی در تاریخ ۲۵ تیر خبر داد و شرایط آن را تشریح کرد.

یارمحمد حسین‌بُر، مدیرکل امور اداری و تشکیلات وزارت آموزش و پرورش در اطلاعیه‌ای خطاب به مدیران اداره کل آموزش و پرورش استان‌ها، به منظور ایجاد هماهنگی در اجرای صحیح نظام رتبه بندی معلمان نکاتی را متذکر شد.

بازنشسته‌شدن 620 هزار معلم و برنامه آموزش و پرورش برای جذب معلم

فرهاد بشیری، عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس از بانشستگی ۶۲۰ هزار معلم ظرف ۵ سال آینده خبر داد و اعلام کرد که آموزش و پرورش باید هرچه سریع‌تر نسبت به جذب نیروهای بلاتکلیف ۴ گروه قانون استخدام معلمان حق التدریس اقدام کند.

بشیری با بیان اینکه تا سال 1404 تعداد 620 هزار معلم بازنشسته می‌شوند، گفت: آزمون نیروهای نیروهای نهضت سوادآموزی برگزار شد و امروز وقت آن رسیده تا قانونی که در مجلس دهم به تصویب رسیده را برای 4 گروه نیروهای حق التدریس، خرید خدمات آموزشی، پیش دبستانی و نهضت سواد آموزی اجرا شود.

حاجی بابایی رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس شد

روز سه شنبه، 24 تیرماه نخستین نشست فراکسیون فرهنگیان مجلس برگزار و حمیدرضا حاجی بابایی نماینده مردم همدان و فامنین و وزیر اسبق آموزش و پرورش به عنوان رئیس فراکسیون انتخاب شد.

اعلام نتایج امتحانات نهایی دانش‌آموزان تا پایان تیرماه

خسرو ساکی، رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزش و پرورش، اعلام کرد که نتایج امتحانات نهایی سال تحصیلی 98-99 تا پایان تیرماه اعلام خواهد شد و در یک ماه بعد نتایج ارزیابی کیفی آزمون‌ها منتشر می‌شود.

وی افزود: امسال 660 هزار نفر در امتحانات نهایی حضور داشتند که خوشبختانه غیبت‌ها در حد معمول و مشابه سال‌های گذشته بود و گزارشی مبنی بر غیبت گسترده از حوزه‌های امتحانی به ما نرسیده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار