در واکنش به اقدامات پکن در دریای جنوبی چین؛

آمریکا چین را به اعمال تحریم‌های بیشتر تهدید کرد

تهران (پانا) - یک مقام رسمی در وزارت خارجه ایالات متحده آمریکا از روی میز بودن تمام گزینه‌ها در واکنش به اقدامات پکن و مناقشات پیش‌آمده در دریای جنوبی چین و هم‌چنین اعمال تحریم‌های هرچه بیشتر علیه این کشور خبر داد.

کد مطلب: ۱۰۹۷۸۸۳
لینک کوتاه کپی شد
آمریکا چین را به اعمال تحریم‌های بیشتر تهدید کرد

به گزارش ایسنا از خبرگزاری رویترز، نماینده‌ی ایالات متحده در امور شرق آسیا اعلام کرد که کشورش آماده مجازات و اعمال تحریم‌های هرچه بیشتر علیه چین و مقامات این کشور به دلیل مناقشات پیش‌آمده در دریای جنوبی چین است.

دیوید استیلول، مشاور ارشد وزیر امور خارجه آمریکا در امور مربوط به آسیای شرقی، در پاسخ به سؤال خبرنگار واشنگتن‌پست که "آیا واکنش احتمالی آمریکا در خصوص اقدامات پکن در جزایر مورد مناقشه دریایی جنوبی چین تحریم‌های بیشتر خواهد بود؟"، گفت: «همه‌ی گزینه‌ها روی میز است. احتمال تحریم‌های بیشتر هم وجود دارد.»

استیلول پس از آن‌که مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد:، ادعای پکن درباره دریای چین جنوبی کاملا غیرقانونی است؛ اظهار کرد که اقدامات پکن در جزایر مورد مناقشه دریایی جنوبی چین باعث افزایش تنش‌ها در منطقه شده است.

چین مناطق بزرگی از این دریا را که هم تایوان و هم فیلیپین، ویتنام، بروئنی و مالزی ادعای مالکیت بر آن را دارند، متعلق به خود می‌داند و بر همین اساس نیز در آن منطقه اقدام به احداث جزایر مصنوعی و استقرار استحکامات نظامی کرده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار