امضای تفاهم نامه همکاری بین معاونت سوادآموزی و اداره امور عشایر گیلان

رشت (پانا) - معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان گیلان گفت اجرای طرح توسعه سواد جامعه عشایری در یک فرایند سه ساله، توجه به فرآیند مهارت آموزی در راستای کیفیت بخشی به سطح زندگی جامعه هدف و تهیه بانک اطلاعاتی جامع جهت شناسایی بی سوادان جامعه عشایری از مهم ترین مفاد این تفاهم نامه است.

کد مطلب: ۱۰۹۷۷۱۷
لینک کوتاه کپی شد
امضای تفاهم نامه همکاری بین معاونت سوادآموزی و اداره امور عشایر گیلان

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان، سیروس محمدی در این جلسه گفت: گسترش عدالت آموزشی در سرتاسر کشور از برنامه های اصلی وزارت آموزش و پرورش است و سازمان نهضت سوادآموزی نیز در راستای تحقق بخشیدن به این مهم، در تلاش است تا زمینه و فرصت دیگری برای افراد بی سواد جامعه مهیا کند تا از نعمت سواد بی بهره نمانند.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به وجود 174 روستا در 10 شهرستان استان گفت: معاونت سوادآموزی استان آماده برپایی کلاس های نهضت سوادآموزی در دور ترین مناطق استان از جمله جامعه عشایری است و طرح باسوادی زنان و دختران روستایی و عشایری نیز از جمله طرح های در حال اجرای معاونت برای عشایران استان است.

فرامرز هادی زاده رئیس اداره امور عشایر سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان نیز با بیان برنامه های آن اداره در راستای گسترش سطح سواد و مهارت های زندگی در جامعه عشایری استان افزود: بر اساس مطالعات سازمان امور عشایر کشور جمعیت عشایر گیلان 5 هزار و 274 خانوار است که در صورت ثبت و تایید توسط سازمان آمار، یقیناً خدمات بهتری به عشایر ارائه خواهد شد.

وی افزود: در مرحله اول همکاری ها، این طرح در شهرستان های تالش، رضوانشهر، رودبار و ماسال اجرا خواهد شد.

گفتنی است این تفاهم نامه به مدت سه سال با هدف همکاری بیش از پیش دو دستگاه جهت ارتقای سطح سواد و کیفیت زندگی جامعه عشایری منعقد شده که در صورت توافق طرفین، قابل تمدید خواهد بود.

اجرای طرح توسعه سواد جامعه عشایری در یک فرایند سه ساله، اجرای برنامه سواد آموزی ویژه جامعه عشایری استان به عنوان یک اولویت، توجه به فرآیند مهارت آموزی در راستای کیفیت بخشی به سطح زندگی جامعه هدف، تهیه آمار و اطلاعات برای شناسایی بی سوادان جامعه عشایری جهت ارائه به معاونت سواد آموزی، تهیه کتب و اقلام آموزشی مورد نیاز سوادآموزان برابر ضوابط سازمان نهضت سوادآموزی، ساده نویسی، ویراستاری و چاپ کتب و محتوای آموزشی تهیه شده با همکاری اداره امور عشایری و... از جمله مفاد این تفاهم نامه همکاری های دوجانبه است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار