تداوم بارش‌های تابستانه در برخی استان‌ها

آسمان تهران تا دو روز آینده ابری و بارانی است

تهران (پانا) - مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت بارش‌های تابستانه همچنان در برخی نقاط کشور تا پایان هفته ادامه دارد.

کد مطلب: ۱۰۹۷۶۹۸
لینک کوتاه کپی شد
تداوم بارش‌های تابستانه در برخی استان‌ها

صادق ضیاییان درباره وضع جوی به پانا گفت: براساس تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی و خروجی مدل‌ها امروز (۲۴ تیرماه) در استان‌های واقع در شمال غرب، سواحل شمالی، برخی نقاط شمال شرق، استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی رشته کوه البرز و طی ساعات بعدازظهر و اوایل شب در نیمه جنوبی کرمان، نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان و برخی نقاط هرمزگان رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

به گفته وی، طی روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه (۲۵ و ۲۶ تیرماه) نیز علاوه بر مناطق ذکر شده، در نواحی مرکزی کشور و در برخی نقاط استان‌های یزد، ‌اصفهان، شمال فارس، کرمان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و هرمزگان انتظار رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید را داریم.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه روز جمعه و با شدت کمتر روز شنبه (۲۸ تیرماه) در برخی نقاط شمال غرب کشور و برخی نقاط استان‌های مازندران و گلستان بارش پراکنده رخ می‌دهد. طی پنج روز آینده شرق دریای عمان مواج است و خلیج فارس نیز از امروز تا پنج‌شنبه (۲۴ تا ۲۶ تیرماه) مواج پیش‌بینی می‌شود. دریای خزر نیز روز پنج‌شنبه مواج خواهد بود.

وی تاکید کرد: طی پنج روز آینده در منطقه زابل وزش باد شدید رخ می‌دهد که گاهی سبب خیزش گردوخاک می‌شود.

ضیاییان درباره وضع جوی تهران طی دو روز آینده نیز گفت: آسمان تهران فردا (۲۵ تیرماه) نیمه ابری، گاهی بارش پراکنده، همراه با رعد و برق و وزش باد با حداقل دمای ۲۵ و حداکثر دمای ۳۶ درجه سانتی‌گراد و روز پنج‌شنبه (۲۶ تیرماه) نیز کمی ابری، گاهی وزش باد و احتمال بارش پراکنده با حداقل دمای ۲۶ و حداکثر دمای ۳۶ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار