اتاق ایزوله برای ناقلان مثبت کنکور دکتری

تهران (پانا) - سخنگوی وزارت بهداشت درباره برگزاری کنکور دکتری گفت برای کنکور دکتری نیاز به خوداظهاری است و برای کسانی که ناقل مثبت باشند، اتاق ایزوله درنظر گرفته شده و همچنین تعداد حوزه‌های آنها ۴۰ درصد زیاد شده است.

کد مطلب: ۱۰۹۷۵۳۴
لینک کوتاه کپی شد
اتاق ایزوله برای ناقلان مثبت کنکور دکتری

سیماسادات لاری در یک برنامه رادیویی درباره وضعیت کرونا در کشور و دنیا گفت: شیوع کرونا در دنیا رو به افزایش است و در یک هفته یک میلیون نفر در دنیا مبتلا شدند و تعداد مبتلایان از ۱۲ میلیون گذشت و در کشور ما تعدادی از استان‌ها در وضعیت هشدار و بعضی دیگر در وضعیت قرمزند. عکس آنچه فکر می‌کردیم ممکن است بیماری کرونا در تابستان فروکش کند، متأسفانه آمار ابتلای آن رو به افزایش است و به جز تحقیقاتی که محققان انجام می‌دهند، هیچ واکسن یا دارویی برای این بیماری نیست. کنترل بیماری کرونا بیشتر به باور و سبک زندگی کرونایی مرتبط است و باید پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنیم.

سخنگوی وزارت بهداشت درباره اینکه تا چه اندازه دولتمردان در همراه کردن مردم با پیاده‌سازی فرهنگ رعایت کرونا نقش داشتند، تشریح کرد: معمولا وقتی کسی چیزی را باور کند، می‌تواند آن را به دیگران القا کند و درصد بالایی از مردم ما برای دریافت اطلاعات مرتبط با بیماری به صداوسیما یا وزارت بهداشت رجوع کردند و معتقدم هرسازمانی صادقانه به مردم خدمت ارائه دهد، مردم هم از پروتکل‌ها تبعیت می‌کنند.

لاری درباره کاهش مقطعی بیماری کرونا در یک دوره و افزایش دوباره آن گفت: در تاریخ دنیا هم در بیماری سارس و مرس این موضوع سابقه داشته که در دوره‌ای افت آمار داشتند و عادی‌انگاری در جامعه اتفاق افتاد. وقتی مباحث اقتصادی پیش آمد و پروتکل‌ها نادیده گرفته شد، این بیماری افزایش یافت. کشورهای موفق در زمینه کرونا محدودیت‌های خود را افزایش دادند، اما اگر ما محدودیت‌ها را کم و فاصله اجتماعی را رعایت نکنیم شاهد شیوع بیشتر بیماری هستیم.

سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به آخرین موضوع در مصوبه ستاد ملی کرونا اظهار کرد: روی دقت بیشتر در رعایت پروتکل‌ها تأکید شد و کمیته مرکزی در ستاد ملی تشکیل شد و زیر نظر کمیته امنیتی اجتماعی است و قرار شد کمیته‌های مختلف در اصناف تشکیل شود و شهرستان‌ها گزارش هفتگی بدهند. مردم بهترین ناظر برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی هستند و می‌توانند از راه تلفن‌های ۱۹۰ رعایت نکردن بهداشت را خبر دهند و به جز این هر کسبه‌ای که کد شناسایی داشته باشد و مردم دوربین موبایل خود را روی آن بگیرند، ۴ سؤال می‌آید و به کمک آن می‌توانیم ارزیابی کنیم و این به سامانه وزارت بهداشت فرستاده می‌شود و می‌توانیم ارزیابی نسبت به صنوف برای اجرای پروتکل‌ها داشته باشیم.

وی تاکید کرد: اصناف هم موظفند که بر صنف خود نظارت کنند و به تمهیدات سازگاری با کرونا عمل کنند، اما بحث فرهنگ و باور مردم خیلی مهم است و دیدیم که ۱۳ فروردین بیرون نیامدند.

لاری درباره برگزاری کنکور دکتری گفت: برای کنکور دکتری نیاز به خوداظهاری است و برای کسانی که ناقل مثبت باشند، اتاق ایزوله در نظر گرفته شده و تعداد حوزه‌های آنان ۴۰ درصد افزایش داشته و پروسه ورود و خروج آنها طولانی‌تر شده است و افراد باید جدا وارد شوند و علاوه براین، فاصله صندلی‌ها یک و شش دهم متر شده است و از حوزه‌هایی استفاده کرده‌اند که حیات و فضای باز دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار