اجرای برنامه نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان در 335 مدرسه استان اردبیل

اردبیل (پانا)- معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش وپرورش اردبیل از اجرای برنامه نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان در 335 مدرسه این استان خبر داد.

کد مطلب: ۱۰۹۷۵۰۶
لینک کوتاه کپی شد
اجرای برنامه نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان در 335 مدرسه استان اردبیل

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی معاونت پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش وپرورش اردبیل، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش وپرورش استان در نشست کمیته علمی اجرایی نماد با بیان اینکه امسال بر اساس برنامه ریزی انجام یافته برنامه نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان(نماد) با پوشش 335 آموزشگاه منتخب استان اجرا می شود افزود: این طرح به دنبال مهار زمینه‌های آسیب‌های اجتماعی در سه فضای مدرسه، خانواده و محله با تاکید بر مدرسه به عنوان جدی‌ترین فضای اجتماعی کودکان و نوجوانان است که در قالب فازهای ارتقایی، غربالگری و ارایه بسته های حمایتی و خدماتی اجرا می شود.

سید غلامحسن خلیلی موسوی ادامه داد: در واقع نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان مجموعه‌ای از خدمات و برنامه‌ها شامل غربالگری، آموزش، توانمندسازی و حمایت‌های روانی اجتماعی به منظور مراقبت دانش‌آموزان در برابر رفتارهای پرخطر، آسیب‌های اجتماعی و جرائم از طریق مداخله به موقع و مؤثر است.

او در کمیته علمی - اجرایی نماد با تشریح پیوست های آموزشی و توانمندسازی این برنامه، بر رویکرد پیشگیری اولیه، به آموزش مهارت های تاب آوری در شرایط خاص و رویدادهای ناگوار، تاکید و از شکل گیری میز خدمت نماد در محل هسته ها و مراکز مشاوره تمامی مناطق و نواحی با تجهیزات اولیه خبر داد.

در ادامه این جلسه گزارشی از نیم رخ روانی اجتماعی دانش آموزان تحت پوشش برنامه نماد توسط مسئول اداره مشاوره تربیتی و تحصیلی و گزارشی از روند اجرای برنامه در سال 1398 توسط مسئول اداره مراقبت ارایه و بعد از بحث و تبادل نظر لازم توسط اعضای کمیته علمی - اجرایی تصمیمات لازم برای اجرای مطلوب برنامه در جریان سال 99 اتخاذ شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار