در گفت‌وگو با پانا

علیرضا اکبرپور: از ابتدای فصل وضعیت استقلال بحرانی بود؛ هر مربی غیر از فرهاد مجیدی بود نتیجه نمی‌گرفت

تهران (پانا) - پیشکسوت استقلال تهران با تایید بحرانی بودن وضعیت این تیم در هفته‌های اخیر، تأکید دارد که کادر فنی تأثیری در این بحران نداشته و هر مربی غیر از فرهاد مجیدی، جای استراماچونی را می‌گرفت، بحران در تیم وجود داشت.

کد مطلب: ۱۰۹۷۳۹۹
لینک کوتاه کپی شد
علیرضا اکبرپور: از ابتدای فصل وضعیت استقلال بحرانی بود؛ هر مربی غیر از فرهاد مجیدی بود نتیجه نمی‌گرفت

علیرضا اکبرپور در گفت‌وگو با پانا درباره تساوی استقلال مقابل تراکتور تبریز و ادامه روند ناکامی‌های شاگردان فرهاد مجیدی گفت: « تراکتور یکی از بهترین تیم‌های لیگ است و از نظر شرایط برعکس استقلال شرایط خوبی دارد. استقلال با توجه به وضعیتی که بازیکنان تیم پس از بازی با سایپا از نظر ابتلا به کرونا داشتند، در شرایط خوبی نبود و در همین شرایط با تراکتور بازی کردند. »

وی ادامه داد: « برخی از بازیکن‌ها که تست کرونا آنها مثبت اعلام شده بود، تمرین نکردند و علاوه بر این تیم با حاشیه‌هایی هم روبرو شده بود که در مجموع به روحیه بازیکنان آسیب زده بود و در چنین شرایطی که چند بازیکن هم اجازه تمرین نداشتند، تیم را مجبور به بازی کردند. در حالی تیم را مجبور به بازی مقابل تراکتور کردند که حتی اگر تیم ملی هم بود، با این وضعیت مسابقه‌اش به تعویق می‌افتاد. وقتی تیم چهار بازیکن اصلی را به علت بیماری که تمام جهان را در بر گرفته، در اختیار ندارد و بازیکنی که مبتلا شده باید سه هفته استراحت کند، استقلال به زمین آمد و خوب هم بازی کرد و موقعیت گل هم داشت که گل نشد.»

پیشکسوت استقلال در واکنش به بحران ایجاد شده در این تیم پس از ناکامی‌های متوالی گفت: « استقلال از اول فصل، شرایطش بحرانی بود. پنج ماه مدیر نداشت، مربی جدید به تیم آمده بود، بازیکن‌هایی جدا شده بودند و بازیکن جدید جذب شده بود. همین بازیکن جدید تا با تیم هماهنگ شود، نیاز به گذشت زمان دارد. در کنار این‌ها مشکلات مالی هم وضعیت تیم را سخت کرده بود، حالا با چنین وضعیتی تیم به صدر جدول هم رسید اما بعد از آن حق و حقوق مربی را ندادند و استراماچونی مجبور شد از ایران برود. تیم برای مدتی بدون مربی، بدون سرپرست و بدون مدیر بود. »

وی ادامه داد: « در کنار این مسائل، داوری‌ها هم به ضرر استقلال شده بود و بازیکن با کوچک‌ترین خطا، اخطار می‌گرفت ولی همان خطا را بازیکن حریف با شدت بیشتر انجام می‌داد، داور از کنار آن رد می‌شد. تمام این‌ها عواملی است تیم را وضعیت تیم را بحرانی کرده است. با وجود همه این مشکلات، استقلال الآن هم می‌جنگد تا سهمیه حضور در لیگ قهرمانان آسیا را بگیرد، ضمن اینکه جام حذفی هم را هم پیش رو است و شانس قهرمانی در این جام برای تیم وجود دارد. همه ما امیدواریم هرچه زودتر این وضعیت درست شود و به این تیم مردمی کمک کنند تا استقلال هرچه زودتر به جایگاه اصلی‌اش برگردد. استقلال تیم کوچکی نیست، ریشه دارد و در کارنامه‌اش قهرمانی آسیا دیده می‌شود. ما همیشه به این تیم امیدواریم، شاید اگر شرایط تغییر کند و بازیکنان به تمرین برگردند، همه چیز به روز اول برگردد و تیم از بحران خارج شود. »

شماره 16 سابق استقلال در ادامه درباره شرایط لازم برای بهبود وضعیت این باشگاه گفت: « اولین و مهم‌ترین کسی که باید کمک کند تا وضعیت درست شود، مدیریت باشگاه است و بعد از مدیریت، کادر فنی، بازیکنان و هواداران هستند، همه باید دست به دست دهند تا این بحران تمام شود. بازیکنان جسارت و تلاششان را بیشتر کنند، آنها باید بدانند کجا بازی می‌کنند و پیراهن چه تیمی را بر تن دارند، باید حاشیه‌ها را کنار بگذاریم که تیم به روزهای خوب برگردد. از شخص دیگری نمی‌توانیم کمک بگیریم چون کمکی نمی‌کنند. زیر پایمان را خالی نکنند، نیاز نیست کمک کنند. »

پیشکسوت استقلال عملکرد فرهاد مجیدی از زمان بازگشت به تیم را اینگونه ارزیابی کرد: « درست است فرهاد نتایج خوبی نگرفته، ولی از او نمی‌توان خرده گرفت. زمانی باید انتظار نتیجه داشت که شرایط برای همه تیم‌ها یکسان باشد آن وقت است که مشخص می‌شود، مربی چند مرده حلاج است. از زمانی ‌که فرهاد مجیدی آمده، مدیر و سرپرست نداشتیم، بازیکنان مصدوم یا محروم شدند یا کرونا گرفته‌اند. تا آمد کاری از پیش ببرد لیگ تعطیل شد و دوباره شروع شد، در گرمای اهواز و وضعیت قرمز کرونایی در این شهر، مجبور شدند برای بازی به فولاد به اهواز بروند، آن هم با هواپیمایی که تمام ظرفیت آن پر شده بود. واقعاً این شرایطی نیست که بتوان عملکرد شخصی را سنجید و به او نمره داد. باید انصاف داشته باشیم و به او حق بدهیم. هرکسی غیر از فرهاد هم بود، نتیجه نمی‌گرفت. »

اکبرپور در ادامه درباره وضعیت مدیریت در استقلال گفت: « با آمدن سعادتمند فضای مدیریت باشگاه به ثبات رسیده است. مدیریت‌های قبلی ضعیف بودند، کم و کاستی‌هایی در موقع یارگیری و استخدام مربی داشتند. در کنار این‌ها کمبودهایی از قبیل گرفتن زمین و فراهم کردن امکانات سخت‌افزاری برای تمرینات وجود داشت. در مورد مشکلات تاکتیکی تیم هم مدت زمانی زیادی از حضور فرهاد نگذشته که بتواند همه مشکلات تاکتیکی را برطرف کند. اما در همین مدت زمان کم هم مشکلاتی که در خط دفاعی بود، درست شده است و همانطور که دیدید تیم در بازی با تراکتور دروازه‌اش بسته ماند. »

وی همچنین در واکنش به اظهار نظر حجت نظری عضو هیات مدیره استقلال درباره اهدا جام اسنپی به پرسپولیس گفت: « این اظهار نظر را نشنیده‌ام و الآن دارم از شما می‌شنوم. به هر حال هر عملی یک عکس‌العملی دارد، شما فقط جمله ایشان را نشنوید، باید دید طرف مقابل چه صحبت‌هایی کرده است که این جواب را شنیده است. چه حرکت‌هایی می‌شود که یک عضو هیات مدیره می‌آید چنین چیزی می‌گوید پس مطمئناً بی‌دلیل نیست. من با درست بودن یا غلط بودن این جمله کاری ندارم ولی معتقدم نباید یک طرفه قضاوت کرد، باید ببینیم او برای چه این حرف را زده است و دلیلش را پیدا کنیم. شخصی در تلویزیون به استقلال اهانت و بی‌ادبی می‌کند کسی ناراحت نمی‌شود ولی همه دنبال یک نقطه‌ای هستند که یقه استقلال را بگیرند. »

هافبک اسبق استقلال تهران ادامه داد: « از شما رسانه‌ای‌ها خواهش می‌کنم که یک طرفه قضاوت نکنید، اگر یک جمله را من خوب گفتم باید علتش را بدانید اگر بد می‌گویم علتش چیست نباید شخصی را سیبل کنید. دامن زدن به این حرف‌ها برای فوتبال خوب نیست هر حرفی اگر خوب بوده یا بد بوده باید همان‌جا تمامش کنیم و نباید به آن دامن بزنیم. ما می‌خواهیم حال فوتبال‌مان خوب باشد و ترجیح می‌دهم این حرف‌ها نباشد. »

پیشکسوت استقلال در پایان درباره دیدار با صنعت نفت آبادان در هفته بیست و پنجم لیگ برتر گفت: « امیدوارم بازی خوبی داشته باشیم، بازی‌ها همه سخت هستند. هر تیمی با انگیزه خاصی وارد زمین می‌شود. صنعت نفت یکی از تیم‌های ریشه‌دار کشورمان است و از تیم‌هایی است که با تکنیک بالایی بازی می‌کند و روبرو شدن با این تیم‌ها سخت است. استقلال وضعیت خوبی ندارد اما تیم بزرگی است و در هر شرایط برای نتیجه گرفتن به زمین می‌رود. از طرفی هوادار بیش از این تحمل ناکامی را ندارد. استقلال باید هدفش برد باشد و به ‌خاطر گرفتن سهمیه باید به قصد گرفتن 3 امتیاز به آبادان برود. »

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار