همایش گام دوم انقلاب با موضوع «مکتب شهید سلیمانی» برگزار می‌شود

تهران (پانا) - دومین همایش بین‌المللی گام دوم انقلاب اسلامی با موضوع «مکتب شهید سلیمانی» برگزار می‌شود.

کد مطلب: ۱۰۹۶۸۶۹
لینک کوتاه کپی شد
همایش گام دوم انقلاب با موضوع «مکتب شهید سلیمانی» برگزار می‌شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، دانشگاه جامع امام حسین (علیه السلام) در نظر دارد دومین همایش بین‌المللی گام دوم انقلاب اسلامی را با موضوع "مکتب شهید حاج قاسم سلیمانی، الگوی تربیت مدیران جهادی تمدن‌ساز" در زمستان 1399 برگزار کند.

اطلاعیه برگزاری این همایش به شرح زیر است:

«بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی که توسط مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) در بهمن ماه 1397 صادر شد، یکی از مهمترین اسناد بالادستی جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی است که افق های آینده انقلاب را تبیین و مشخص می کند. در واقع بیانیه گام دوم انقلاب، نقشه جامع پیشرفت و اقتدار کشور است که از یک طرف نسخه جهانی شدن انقلاب اسلامی در ساحت تمدنی را ترسیم کرده و از طرف دیگر حرکت انقلاب اسلامی در مدار تمدنی خویش، که از انسان سازی و جامعه پردازی شروع شده و به تمدن‌سازی می‌رسد، را به خوبی بیان کرده است.

جهت رسیدن به نقشه راه عملیاتی شدن این بیانیه، نیازمند شناسایی نظام مسائل و ارائه راهکارهای عملیاتی برای دو رکن اصلی آن شامل 1) نظامات و ساختارهای نهادی و انقلابی و 2) تربیت کارگزاران انقلابی (مدیران جهادی تمدن ساز) هستیم.

از همین رو پس از برگزاری نخستین همایش بین المللی گام دوم انقلاب اسلامی با موضوع 'الگوی نظام انقلابی تمدن‌ساز' در تاریخ 16 بهمن 1398 در محل مرکز همایش‌های بین المللی صدا و سیما، اینک دانشگاه جامع امام حسین علیه السلام درنظر دارد تا با همکاری سایر دانشگاه‌ها و مراکز علمی ایران و سایر کشورهای اسلامی و محور مقاومت، دومین همایش بین‌المللی گام دوم انقلاب اسلامی را با موضوع "مکتب شهید سلیمانی؛ الگوی تربیت مدیران جهادی تمدن ساز" در ایام سالگرد شهادت آن شهید عزیز برگزار نماید.

لازم به ذکر است پیش از برگزاری همایش نیز کارگروه ها و سمینارهای تخصصی در سطح کشور و در سطح بین المللی با همکاری سایر دانشگاه ها و مراکز علمی برگزار خواهد شد و طرح های پژوهشی ویژه جهت تولید محتوای مورد نیاز اجرا خواهد شد. همچنین کلیه مقالات برتر همایش در نشریه علمی پژوهشی مدیریت اسلامی منتشر خواهد شد. لذا از کلیه اساتید، پژوهشگران و مدیران فرهیخته دعوت می شود تا جهت ارائه مقالات علمی و مشارکت در برگزاری این همایش به سایت اینترنتی mgt.ihu.ac.ir مراجعه نمایند.

لازم به ذکر است که اهداف اصلی این همایش تبیین مکتب شهید سلیمانی جهت استخراج الگوی مدیران جهادی تمدن ساز و تعمیم آن در ابعاد بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و گفتمان سازی مکتب شهید سلیمانی در سطوح نیروهای مسلح، کشور، بین الملل است.

همچنین سایر اهداف همایش واکاوی دینی، انقلابی و علمی چگونگی شکل گیری شخصیت شهید سلیمانی، مستندسازی و روایت پژوهی مکتب شهید سلیمانی، تدوین الگوهای عملی مدیریت جهادی در عرصه های مختلف بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی (علم و پژوهش، معنویّت و اخلاق، اقتصاد، عدالت و مبارزه با فساد، استقلال و آزادی، عزّت ملّی و روابط خارجی و مرزبندی با دشمن، سبک زندگی)، تدوین متون آموزشی و طرح درس برای سطوح مختلف مدارس، دانشگاه ها و مراکز آموزشی نیروهای مسلح، کشور و جهان است.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار