عنایت مهر: ادبیات در تعلیم و تربیت کودک و نوجوان نقش بسزایی دارد

تهران( پانا) - ادبیات در تعلیم و تربیت کودک و نوجوان نقش بسزایی دارد و در تدوین کتب درسی باید به ادبیات کودک و نوجوان نگاه ویژه داشته باشیم. اینها اظهارات غلامعلی عنایت مهر، معاون پرورشی و تربیت بدنی منطقه ۱۱ تهران است.

کد مطلب: ۱۰۹۶۷۵۳
لینک کوتاه کپی شد
عنایت مهر: ادبیات در تعلیم و تربیت کودک و نوجوان نقش بسزایی دارد

غلامعلی عنایت مهر، معاون پرورشی و تربیت بدنی منطقه ۱۱ در گفتگو با پانا گفت: بازگردانی متون ادبی کهن به زبان کودک و نوجوان، نقش بسزایی در تعلیم و تربیت دارد و استفاده از ادبیات فاخر و انواع ادبی مناسب کودک و نوجوان برای فربه کردن ذهن و غنا بخشیدن جان و انتقال بهترین تجربه های تاریخ و تمدن بشری فوق العاده ضروری است. با خوانش های نو و نگاه های تازه می توان روح جمعی جامعه را تازه و بهار جان ها را به عمل آورد و پیوسته شکوفه ها و‌ گل های فصل نو را به ثمر نشاند.
وی افزود: دریای متلاطم ادبیات، گوهرهای ناب بشری را در خود متبلور ساخته است و حاصل تن دادن جسم و دل دادن ذهن و پیوستن جان به دریای بیکران ادبیات، طهارت مدام فهم و فکر را به همراه خواهد داشت.
عنایت مهر خاطرنشان کرد: در نظام تعلیم و تربیت بر آموختن و به خاطر سپردن شاهکارهای ناب ادبی تاکید شده است تا سبب افزایش گنجایش‌های معرفتی و شناختی و ویژگی‌های رشد در کودکان و نوجوانان شود.

وی افزود: طراحی مسابقات ادبی در مسابقات فرهنگی و هنری مدارس با عناوین مشاعره، قصه گویی، نقالی، داستان نویسی، لالائی خوانی، نمایشنامه و شعر و غیره همه از انواع ادبی است که در راستای تحقق این مهم نقش بسزایی دارد.
عنایت مهر در پایان گفت: در نظام تعلیم و تربیت برای تدوین کتب درسی نیز باید به ادبیات کودک و نوجوان نگاه ویژه داشته باشیم تا از این رهگذر بتوانیم از فواید و برکات نواندیشی و نونویسی و باز تولید آثار در زمان حال بهره ببریم و شاهکارهای ادبی امروز نگاشته و به دریای بیکران ادبیات اضافه شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار