حسینی: برنامه‌های تابستانی دانش‌آموزان استثنایی از فردا ۲۱ تیرماه آغاز می‌شود

تهران (پانا) - رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی اعلام کرد که برنامه‌های تابستانی ۷ هزار دانش‌آموز با نیازهای ویژه از فردا شنبه ۲۱ تیر۹۹ آغاز می‌شود.

کد مطلب: ۱۰۹۶۷۲۹
لینک کوتاه کپی شد
حسینی: برنامه‌های تابستانی دانش‌آموزان استثنایی از فردا ۲۱ تیرماه آغاز می‌شود

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام حسن روحانی در جلسه هیات دولت، آموزش و پرورش را به استفاده از امکانات فضای مجازی در ایام تابستان در راستای آموزش و تقویت دانش‌آموزان توصیه کرد و از مسوولان این وزارتخانه خواست در این ایام که دانش‌آموزان فراغت و فرصت دارند از امکاناتی که در فضای مجازی به وجود آمده است برای تکمیل آموزش‌هایی که دانش‌آموزان در سال گذشته داشتند و همچنین پُرکردن ساعات فراغت و تقویت خودمراقبتی و مهارت آنها در شرایط فعلی استفاده کنند.

همچنین محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش‌وپرورش اعلام کرد: یکی از ظرفیت‌های خوبی که در شبکه شاد ایجاد شده فعالیت ۳۰ هزار پایگاه اوقات فراغت است و از این بستر بهترین آموزش‌های مربیان در دسترس همه دانش‌آموزان قرار می‌گیرد.

وی افزود: بر این اساس هم معاونت‌های مختلف آموزش و پرورش و هم مراکز غیردولتی درصدد هستند که برای تداوم آموزش دانش‌آموزان و همچنین اوقات فراغت آنها اقدام کنند.

سید جواد حسینی رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی درباره برنامه‌های تابستانی دانش‌آموزان اظهار کرد: در بستر شبکه شاد ظرفیتی ایجاد شده که همه مدارس در صورتی که متقاضی داشته باشند، بتوانند به نوعی به پایگاه اوقات فراغت مجازی تبدیل شوند.

وی با یادآوری این که در هر استان یک پایگاه اوقات فراغت پشتیبان برای دانش‌آموزان در نظر گرفته شده است، بیان کرد: از زمانی که برنامه‌های تابستانی دانش‌آموزان آغاز شود، در ابتدا و پایان هر هفته هشت محتوا، یعنی ۱۶ محتوا در هر هفته تولید می‌شود.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی همچنین گفت: کل اوقات فراغت دانش‌آموزان ۶ هفته است، از این رو فایل‌هایی با محتواهای مناسب برای آنها در شبکه شاد بارگزاری می‌شود.

حسینی ادامه داد: در مناطقی که وضعیت شیوع ویروس کرونا بهتر باشد، برنامه‌های اوقات فراغت حضوری هم در حوزه‌های هنری، دینی، ورزشی در رشته‌های مختلف در این پایگاه‌ها فعال خواهد شد.

وی تصریح کرد: دانش‌آموزان استثنایی در ایام تابستان علاوه بر بهره مندی از این امکانات با ثبت‌نام در سامانه همگام می‌توانند از خدمات اوقات فراغت مدارس نیز استفاده کنند.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی یادآور شد: همه برنامه‌های تلویزیونی که اکنون از صدا و سیما پخش می‌شود، دانش‌آموزان استثنایی به جز ناشنوایان هم می‌توانند استفاده کنند، اما بخشی از دانش‌آموزان استثنایی که ناشنوا هستند، بدون زبان اشاره یا زیرنویس نمی‌توانند از این برنامه‌ها استفاده لازم را داشته باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار