رئیس شبکه بهداشت شهرستان بهارستان هشدار داد:

تهدید کنندگان سلامت مردم در ایام کرونا در بهارستان مورد تعقیب قضایی قرار می گیرند

بهارستان(پانا)- رئیس شبکه بهداشت شهرستان بهارستان خبر داد متخلفان و تهدیدکنندگان سلامت مردم به استناد مواد قانونی و تحت عنوان تهدید علیه بهداشت عمومی، مورد تعقیب قضائی قرار می‌گیرند و با تشکیل پرونده با آنان برخورد قاطعی می‌شود.

کد مطلب: ۱۰۹۶۶۶۲
لینک کوتاه کپی شد
تهدید کنندگان سلامت مردم در ایام کرونا در بهارستان مورد تعقیب قضایی قرار می گیرند

دانوش دمیریان درباره اینکه هر یک فرد آلوده به کرونا می تواند چند نفر دیگر را آلوده می‌کند و شرکت در مراسم عروسی و عزا چقدر خطر ابتلا به کرونا را افزایش می‌دهد، گفت: اگر یک فرد آلوده به ویروس کرونا فاصله گذاری اجتماعی را رعایت نکند، می‌تواند ۴۰۶ نفر را در یک ماه آلوده کند و اگر فرد آلوده به کرونا فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کند، این عدد به یک تا ۲ نفر کاهش پیدا می‌کند.

دمیریان اظهار کرد: کسانی که فاصله گذاری اجتماعی را رعایت نمی‌کنند و در مراسم عزا و عروسی شرکت می‌کنند به دلیل اینکه فاصله گذاری اجتماعی در اغلب این مراسم‌ها رعایت نمی‌شود، خود و خانواده شان را در معرض خطر ابتلا به کرونا قرار می‌دهند، از طرفی افراد به دلیل روابط عاطفی و رودربایستی که دارند نمی‌توانند در این مراسم‌ها فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کنند و همین موضوع موجب افزایش شمار مبتلایان می شود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان بهارستان افزود: توصیه عمومی ما به مردم این است که کماکان از حضور در اجتماعات غیرضروری بپرهیزند.

مدیر شبکه بهداشت بهارستان گفت: با بیان اینکه کرونا در ۸۰ درصد افراد بی‌علامت است، اما این افراد می‌توانند ویروس را منتقل کنند، گفت: در سایر استان‌های درگیر، تجمعات انسانی مانند عروسی و عزاداری‌ها منجر به افزایش قابل‌توجه بیماری شد و حتی یک استان سفید را به یک استان قرمز بدل کرد، بنابراین افراد جز به ضرورت از حضور در تجمعات و فضاهای به ویژه مسقف خودداری کنند و باید توجه کرد که حضور بیش از ۱۵ دقیقه در یک فضای مسقف شانس ابتلا را به‌صورت تصاعدی افزایش می‌دهد.

دمیریان تصریح کرد: به استناد گفته معاون کل وزارت بهداشت در ۱۸ الی ۲۴ ماه آینده، یعنی تا پاییز ۱۴۰۱ باید بسیاری از مناسباتمان را تغییر دهیم، انشاالله بشر به این ویروس پیروز می‌شود، اما این پیروزی زمان بر است، حال اینکه رفتار اجتماعی این ویروس در دراز مدت از نظر میزان درگیری، شبیه به ویروس آنفلوآنزا می‌شود یا شبیه به ترکیبی از ویروس‌ها، مشخص نیست.

او گفت: با توجه به اینکه هنوز واکسن و درمان قطعی برای کرونا کشف نشده و تنها راه مقابله با ویروس کرونا رعایت بهداشت فردی و عمومی، فاصله گذاری اجتماعی و پرهیز از حضور در اجتماعات است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار