معاون وزیر صمت خبر داد:

سرمایه‌گذاری۵۱۰۰میلیارد تومانی برای راه‌اندازی طرح‌های آهن اسفنجی

تهران (پانا) - معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صمت در مراسم بهره‌برداری همزمان فاز اول طرح‌های توسعه‌ای یک مجتمع صنعتی ذوب آهن می‌گوید این طرح با سرمایه گذاری ۵۱۰۰ میلیارد تومانی به انجام رسیده است.

کد مطلب: ۱۰۹۶۶۱۰
لینک کوتاه کپی شد
سرمایه‌گذاری۵۱۰۰میلیارد تومانی برای راه‌اندازی طرح‌های آهن اسفنجی

به گزارش وزارت صمت، داریوش اسماعیلی در ایستگاه پنجم پویش ملی«تولید، تداوم امید» و در مراسم بهره‌برداری همزمان فاز اول طرح‌های توسعه‌ای یک مجتمع صنعتی ذوب آهن که به صورت ویدئو کنفرانسی و با فرمان رئیس جمهور انجام شد، اعلام کرد: این طرح به عنوان یک مگا پروژه در ۴ فاز و توسط بخش خصوصی در شهرستان کوار استان فارس اجرایی شده و با سرمایه‌گذاری بیش از ۵۱۰۰ میلیارد تومان، زمینه اشتغالزایی مستقیم ۶۷۴ را فرآهم نموده است.

وی گفت: واحد آهن اسفنجی این مجتمع صنعتی با ظرفیت بالغ بر ۱.۸ دهم میلیون تن، با سرمایه‌گذاری ارزی بالغ بر ۱۳۹ میلیون یورو و ریالی بیش از ۱۹۹ میلیارد تومان امروز به بهره برداری رسید.

وی ادامه داد: بهره برداری این طرح به لحاظ زمانی جزو بهترین پروژه‌های اجرایی در صنعت فولاد و ذوب آهن کشور بوده که طی سه سال از زمان کلنگ‌زنی تکمیل و امروز آماده بهره‌برداری می‌باشد.

اسماعیلی اضافه کرد: واحد گندله‌سازی با ظرفیت تولید سه و نیم میلیون تن و کنسانتره آهن با ظرفیت ۲ و نیم میلیون تن در مجموع با سرمایه‌گذاری ارزی بالغ بر ۱۴۱ میلیون یورو و ریالی بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان تکمیل شده که امروز به صورت همزمان واحد گندله‌سازی افتتاح شد.

معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: واحد کنسانتره‌سازی این مجتمع صنعتی نیازمند اتخاذ تمهیداتی در خصوص تأمین سنگ آهن مورد نیاز است که همین رابطه مذاکراتی با عوامل مرتبط انجام شده و امیدواریم تا پایان امسال این طرح نیز عملیاتی شود.

اسماعیلی گفت: برای راه‌اندازی واحد کنسانتره‌سازی این مجتمع تجهیزات و ماشین‌آلات مورد نیاز تهیه و با حل مشکلات مرتبط به تأمین سنگ آهن و اختصاص معدن ویژه به این واحد، به زودی شاهد راه‌اندازی واحد کنسانتره سازی این مجتمع نیز خواهیم بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار