افزایش تولید تایر شاسی‌بلندها و کراس اوورها

تهران(پانا)- سخنگوی انجمن صنفی تایر ایران می‌گوید نگاهی به آمار تولیدات انواع تایر در سه ماهه نخست امسال حاکی از افزایش تولید تایر خودروهای شاسی‌بلند و کراس اوور نسبت به ماه‌های گذشته است؛ موضوعی که حاصل تلاش مهندسان ایرانی و بها دادن به تحقیق و توسعه است.

کد مطلب: ۱۰۹۶۶۰۴
لینک کوتاه کپی شد
افزایش تولید تایر شاسی‌بلندها و کراس اوورها

«مصطفی تنها» افزود:‌ در بهار امسال ۳۶ هزار و ۵۱۲ تن تایر سواری تولید شد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد ۳۰‌ درصدی داشته است.

به گفته وی، این میزان تولید معادل پنج میلیون و ۹۵ هزار و ۷۳۲ حلقه تایر است که از این نظر نیز رشد ۲۷ درصدی در همسنجی با پارسال نشان می‌دهد.

سخنگوی انجمن صنفی تایر ایران افزود: بیشتر بودن «رشد وزنی» تولید تایر سواری در مقایسه با «رشد تعداد حلقه»، نشان‌دهنده این است که تایرهای سنگین‌تری نسبت به ماه‌های گذشته توسط کارخانجات داخلی تولید شده است.

وی گفت: این موضوع به معنای آن است که رشد تولید تایرهایی نظیر تایر پراید کمتر شده و در مقابل تولید تایرهای خودروهای شاسی‌بلند و کراس‌اوور با وزن بالاتر (که در سال‌های گذشته شاهد تردد بیشتر این خودروها در جاده‌ها و خیابان‌های کشور هستیم) افزایش داشته است.

تنها خاطرنشان‌کرد:‌ در سال‌های گذشته با انجام سرمایه‌گذاری‌های گسترده شرکت‌های داخلی و با بها دادن بیشتر به موضوع تحقیق و توسعه(R&D)، تولید این تایرها با استاندارد کیفی بالا در دستور کار قرار گرفت، این در حالی است که در گذشته برای تغییر نسل تایرها ناگزیر از اتکا به کمک‌های خارجی بودیم.

کراس اوور عنوان نوعی از طرح خودرو است که دارای ظاهر و طراحی بینابینی هستند. یعنی هم برخی ویژگی‌های خودروهای شاسی بلند را دارا هستند و هم برخی ویژگی‌های خودروهای سدان یا هاچبک را دارند.

بر اساس این گزارش، بررسی آمار عملکرد تایرسازان حاکی از تولید ۶۷ هزار و ۷۳۴ تن انواع تایر و تیوب در بهار امسال و رشد ۲۴‌ درصدی آن در مقایسه با مدت مشابه پارسال است.

برپایه آمارهای دریافتی از انجمن صنفی تایر ایران، میزان تولید یاد شده معادل ۱۰ میلیون و ۵۲۵ هزار و ۶۶۲ حلقه تایر است که از نظر تعداد حلقه تایرهای تولیدی نیز در همسنجی با پارسال رشد ۲۷‌ درصدی نشان می‌دهد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار