رقابت بیش از 18 هزار دانش‌آموز برای ورود به مدارس نمونه دولتی در فارس

شیراز (پانا) - رییس اداره سنجش اداره کل آموزش و پرورش فارس از رقابت نزدیک به 18 هزار دانش‌آموز ورودی پایه دهم در آزمون مدارس نمونه دولتی خبر داد و گفت این آزمون همزمان با سراسر کشور فردا جمعه 20 تیرماه در استان برگزار می‌شود.

کد مطلب: ۱۰۹۶۵۵۹
لینک کوتاه کپی شد
رقابت بیش از 18 هزار دانش‌آموز برای ورود به مدارس نمونه دولتی در فارس

امیر شیرازی‌‌نژاد، در گفت‌وگو با پانا با اشاره به اینکه رقابت برای ورود به 45 مدرسه نمونه دولتی در استان است، ظرفیت پذیرش این مدارس را بیش از 5 هزار نفر دانست و افزود: از مجموع مدارس نمونه دولتی استان 10 مورد در شهر شیراز است که ظرفیت پذیرش بیش از 1200 نفر را دارند.

او ادامه داد: از مجموع 5 هزار ظرفیت پذیرش 630 مورد نیز مربوط به پذیرش هنرستان‌های نمونه دولتی استان است.

شیرازی‌نژاد با اعلام اینکه امسال برگزاری آزمون نمونه دولتی مدارس به استان‌ها واگذار شده است، گفت: از دو سال قبل، آزمون‌ مدارس نمونه دولتی و استعداهای درخشان به صورت متمرکز و در یک روز برگزار می‌شد که امسال با توجه به وضعیت کرونا و برخی تصمیمات وزارت‌خانه‌ای از جمله تسریع در روند اعلام نتایج، این آزمون مثل سابق به استان‌ها واگذار شده است.

به گفته رییس اداره سنجش اداره کل آموزش وپرورش فارس، آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی در استان در 165 حوزه امتحانی برگزار می‌شود که 48 حوزه آن در شیراز است و نزدیک به 2 هزار نفر عوامل اجرایی برگزاری این آزمون را برعهده دارند.

او گفت: با توجه به اینکه نزدیک به 20 درصد کتب درسی در انتهای سال تحصیلی به صورت مجازی آموزش داده شده است و با در نظر گرفتن احتمال اینکه تمام دانش‌آموزان به آموزش مجازی دسترسی نداشته‌اند، استان فارس برای حفظ حقوق دانش‌آموزان و کاهش استرس آنان منابع آزمون را از 80 درصد اولیه کتب درسی مشخص کرده است و آزمون از بخش‌هایی که در دفترچه راهنما مشخص شده گرفته می‌شود.

او از دانش‌آموزان خواست تا حوزه‌های امتحانی خود را در روز قبل از آزمون شناسایی کنند و در روز آزمون ضمن خودداری از آوردن وسایل اضافی، یکساعت قبل در حوزه حضور پیدا کنند و تنها مدارک شناسایی و دو عدد مداد نرم و پاک کن به همراه داشته باشند.

شیرازی‌نژاد با اشاره به شیوع بیماری کرونا به دانش‌آموزان توصیه کرد تا با توجه به رعایت پروتکل‌های بهداشتی حتما با ماسک وارد حوزه شوند و اگر دانش‌آموزی مشکوک و یا مبتلا به کرونا است عوامل اجرایی حوزه را در جریان امر قرار دهند تا شرایط برای برگزاری آزمون در اتاق ایزوله برای آن‌ها مهیا شود.

او با تاکید بر اینکه برگزاری این آزمون در این شرایط یک کار تیمی بین آموزش‌وپروش و اولیای دانش‌آموزان است از اولیا خواست تا با توجه به شیوع کرونا همکاری لازم را با حوزه‌های امتحانی داشته باشند و در پشت درهای حوزه تجمع نکنند و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

او ادامه داد: بعد از برگزرای آزمون، پاسخنامه‌ها در کمتر از 24 ساعت به اداره کل آموزش و پرورش استان ارسال می‌شوند و تصحیح اوراق شروع می‌شود و نتایج در زمانی کمتر از سال‌های قبل توسط استان اعلام خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار