فعالیت‌های قرآنی در ایام کرونا از زبان مدیرکل قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش

تهران (پانا) - مدیرکل قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش در برنامه شبکه قرآن ضمن توضیح درباره اقدامات آموزش و پرورش در حوزه قرآنی بعد از شیوع کرونا به تشریح برنامه‌های تابستانی و تمهیدات سال تحصیلی جدید پرداخت.

کد مطلب: ۱۰۹۶۴۸۹
لینک کوتاه کپی شد
فعالیت‌های قرآنی در ایام کرونا از زبان مدیرکل قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش

محمدرضا مسیب‌زاده مدیرکل قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش با حضور در برنامه مصباح شبکه تلویزیونی قرآن و معارف با اشاره به برنامه‌های آموزش‌وپرورش در بخش کتاب و کتابخوانی در حوزه قرآن و عترت و نماز گفت: سری کتاب‌های نورباران را در آموزش و پرورش منتشر کردیم که به حفظ موضوعی قرآن و تفسیر آن می‌پردازد. کتاب‌های گنجینه عظیم با موضوع نهج‌البلاغه و سری کتاب‌های امام‌شناسی برای دبیرستانی‌ها و کتاب‌های شناخت ائمه اطهار برای دانش‌آموزان ابتدایی نیز ازجمله این آثار منتشرشده هستند.

وی درباره فعالیت‌های تابستانی حوزه قران و عترت به اجرای طرح ۱۴۵۴ اشاره کرد که امسال هم در ۳۰ هزار پایگاه تابستانی سراسر کشور پیگیری می‌شود و افزود: در ایام کرونا آموزش‌های رسمی قرانی در شبکه قران پیگیری شد و بعد از راه‌اندازی شبکه شاد کار ارزشمندی در حوزه پر‌ورشی رقم خورد و خوشبختانه دانش‌آموزان ما ضمن اینکه با درخانه ماندن امنیت‌شان حفظ شد، به همراه خانواده‌هایشان در فعالیت‌های مشترکی مثل حفظ جزء ۳۰ قران شرکت کردند.

مسیب‌زاده با ذکر اهمیت جمع آوری تجارب در تابستان برای کسب آمادگی برای رویارویی با سال تحصیلی جدید گفت: در سال تحصیلی جدید بسته به اینکه وضعیت کشور سفید، زرد یا قرمز باشد باید برنامه‌های مناسبی را از قبل آماده کنیم تا دیگر غافلگیر نشویم.

وی افزود: مدارس از ۱۵ شهریور بازگشایی می‌شوند اما حضوری و غیرحضوری بودن کلاس‌ها باتوجه به شرایط هر منطقه مشخص می‌شود.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش درباره حضور ۷/۵ میلیون نفری در مرحله مقدماتی مسابقات قران کشوری گفت: در بسیاری از استان‌ها مرحله استانی مسابقات برگزار شد. در مرحله کشوری هم مسابقات غیر حضوری خواهد بود که از طریق شبکه شاد برگزار خواهد شد.

مسیب‌زاده با اشاره به فرصت‌های آموزش مجازی در اشاعه آموزش‌ها در سطح وسیع بیان کرد: امروز در فضای مجازی ما این امکان را داریم که یک کلیپ زیبا یا یک قرائت خوب را در اختیار میلیون‌ها نفر قرار دهیم.

وی ابراز امیدواری کرد مسابقات دوسالانه بین المللی قرآن کریم با اتمام خطر کرونا در سال آینده به صورت حضوری برگزار شود.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش از فضای خانواده به عنوان امن‌ترین فضا برای دانش‌آموزان نام برد و گفت: در زمان حضور دانش‌آموزان در خانه، قرارگاه‌های مجازی ما به شناسایی استعدادها و رصد فعالیت‌های آنان می‌پردازند. همچنین امکان برگزاری کلاس‌های زنده و پاسخگویی به سوالات آنها از طریق پایگاه‌های مذکور در بستر شبکه شاد پیگیری می‌شود.

وی به راه‌اندازی دارالقرآن‌های مجازی به عنوان اتفاقی جدید در فضای کرونایی اشاره کرد و گفت: دانش‌آموزان می‌توانند از طریق این دارالقرآن‌ها فعالیت‌های خود در حوزه حفظ و قرائت و تفسیر و ... را ادامه دهند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار