فوت ۱۰ نفر بر اثر ابتلا به کروناویروس در فارس در ۲۴ ساعت گذشته

شیراز (پانا) - معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز، از فوت ۱۰ نفر در استان فارس بر اثر ابتلا به کروناویروس خبر داد.

کد مطلب: ۱۰۹۶۴۳۱
لینک کوتاه کپی شد
فوت ۱۰ نفر بر اثر ابتلا به کروناویروس در فارس در ۲۴ ساعت گذشته

عبدالرسول همتی امروز به خبرنگاران گفت: در استان فارس از ابتدای شیوع کروناویروس تاکنون، بیش از ۱۷۳ هزار نمونه آزمایشگاهی از افراد بیمار و علامت‌دار تهیه شده که از این تعداد، ۱۹ هزار و ۸۱۸ مورد مثبت شناسایی شده است.

این مقام مسوول در دانشگاه ادامه داد: متاسفانه ۱۰ نفر در ۲۴ ساعت گذشته به دلیل ابتلا به کروناویروس جان خود را از دست دادند که بر این اساس، تاکنون آمار موارد فوتی به دلیل ابتلا به کرونا ویروس در فارس به ۲۱۸ نفر رسیده است.

معاون بهداشت دانشگاه از مجموع ۲۱۸ مورد فوتی استان بر اثر ابتلا به کروناویروس از ابتدا تاکنون ۱۱۰ مورد مربوط به شیراز؛ ۱۱ مورد مرودشت؛ هفت مورد کازرون؛ ۵ مورد آباده؛ ۴ مورد قیروکارزین؛ داراب و کوار هر کدام ۳ مورد؛ ممسنی، زرقان، استهبان، اقلید، پاسارگاد و ارسنجان هر کدام ۲ مورد؛ لامرد، فیروزآباد، خرم بید، رستم، بیضا، نی ریز، خرامه و سروستان هر کدام یک مورد عنوان کرد و مابقی جانباختگان را نیز مربوط به دیگر دانشگاه ها و دانشکده‌های استان اعلام کرد.

او همچنین آمار بهبودیافتگان بیمارستانی و ایزوله خانگی استان را نیز ۱۵ هزار و ۲۴۸ نفر اعلام کرد.

همتی ادامه داد: هم اکنون ۶۰۶ بیمار مشکوک و علامت‌دار در بخش های عمومی و ۶۷ بیمار مبتلا به کووید۱۹ نیز به دلیل وخامت وضعیت جسمی در بخش‌های مراقبت های ویژه بیمارستان های سطح استان بستری هستند.

معاون بهداشت دانشگاه توصیه کرد: برای پیشگیری از ابتلا به کروناویروس، استفاده از ماسک، شست و شوی مرتب دست ها، پرهیز از سفر و ترددهای غیرضروری و دوری از حضور در تجمعات الزامی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار