جزییات انتخاب صادرکنندگان نمونه سال ۹۹

تهران ( پانا) - اتاق بازرگانی ایران جزییات برگزاری مراسم روز ملی صادرات و انتخاب صادرکنندگان نمونه را اعلام کرد.

کد مطلب: ۱۰۹۶۴۱۰
لینک کوتاه کپی شد
جزییات انتخاب صادرکنندگان نمونه سال ۹۹

بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته از امسال دولت خود را از فرایند انتخاب صادرکنندگان نمونه کنار کشیده و اتاق بازرگانی مسئول انتخاب این افراد شده است.

این اتاق نیز که پیش از این زمان بندی خود را برای ثبت نام صادرکنندگان اعلام کرده بود، با اشاره به درخواست صادرکنندگان برای تمدید زمان، ۲۵ تیر را به عنوان آخرین مهلت ثبت بخش خصوصی در سامانه اعلام کرده است.

در فراخوان اولیه، مهلت ثبت‌نام متقاضیان حضور و همکاری در این رویداد ملی از ۷ تا ۲۰ تیرماه اعلام شده بود؛ اما به‌واسطه درخواست صادرکنندگان برای تمدید این مهلت، ستاد برگزاری روز ملی صادرات با صدور اطلاعیه‌ای از تمدید ۵ روزه این مهلت خبر داد.

بر اساس اعلام اتاق بازرگانی، پس از ثبت نام، در مرحله بعد، دبیرخانه برگزاری مراسم روز ملی صادرات پس از مشخص شدن بررسی اظهارات اعلام شده متقاضیان و مطابقت با بانک‌های اطلاعاتی گمرک جمهوری اسلامی ایران، سازمان توسعه تجارت ایران و بانک مرکزی، نسبت به اطلاع‌رسانی و تماس با شرکت‌های منتخب اولیه اقدام می‌کند تا نسبت به ارسال زونکن مدارک به همراه نامه پیش‌نویس ثبت‌نام که به تائید و امضاء مدیرعامل شرکت رسیده است اقدام کنند.

در گام نهایی، دبیرخانه برگزاری مراسم روز ملی صادرات پس از مشخص شدن نتایج جلسات کارگروه انتخاب صادرکنندگان نمونه کشوری که با حضور نمایندگان تام‌الاختیار وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی عضو کارگروه برگزار می‌شود، نسبت به اطلاع‌رسانی به منتخبین نهایی اقدام خواهد کرد.

اتاق بازرگانی برای انتخاب صادرکنندگان نمونه دو گروه شاخص عمومی و اختصاصی برای دو بخش کالایی و خدماتی در نظر گرفته است.

به گزارش ایسنا، تا سال گذشته سازمان توسعه تجارت به همراه دیگر دستگاه‌های دولتی مسئول برگزاری مراسم روز ملی صادرات و انتخاب صادرکنندگان نمونه بود که با اعتراض بخش خصوصی و موافقت دولت بنا شد از سال جاری این فرایند از سوی اتاق بازرگانی ایران پیگیری شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار