افزایش مبتلایان به کرونا در استان یزد

یزد (پانا) – مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد علاوه بر تاکید بر رعایت پروتکل های بهداشتی از مردم درخواست کرد که از برگزاری مراسم های مختلف تجمعی در سطح استان خودداری کنند تا کمتر در معرض خطر ویروس کرونا قرار گیرند.

کد مطلب: ۱۰۹۶۳۶۷
لینک کوتاه کپی شد
افزایش مبتلایان به کرونا در استان یزد

ابراهیم سلمانی در گفتگو با پانا بیان کرد: تا تاریخ 17 تیر ماه 221 بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستانهای استان بستری هستند که از این تعداد 54 بیمار در بخش مراقبت های ویژه در حال درمان هستند و 30بیمار مشکوک نیز در اورژانس منتظر نتایج آزمایشهای مربوطه هستند.

وی افزود: وضعیت تمامی شهرستان ها در حالت هشدار است، بنابراین به شهروندان توصیه می شود علاوه براینکه از تجمع و رفتن به مکان های عمومی خودداری کنند، به توصیه های بهداشتی هم نیز به طور دقیق عمل کنند.

سلمانی گفت: کسانی که نیازمند به ماسک هستند و توان تهیه ماسک های یکبار مصرف و تعویض آن را در طی هر چند ساعت را ندارند می توانند به ماسک های دست ساز پارچه ای روی آورده و پس از چند ساعت آن را تعویض کرده و پس از شستشو و اتو دوباره از آن استفاده کنند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد عنوان کرد: افرادی که کمبود ویتامین D دارند بیشتر در معرض گرفتن کرونا ویروس قرار می گیرند و بهتر است از قرص های ویتامین D یا میوه های حاوی این ویتامین استفاده کنند تا ویتامین بدنشان تامین گردد.

وی در آخر تاکید کرد: مردم از برگزاری هرگونه مراسم هایی در سطح استان جداً خودداری کنند تا زنجیره انتقال ویروس کرونا در سطح کشور قطع شود.

خبرنگار: پارسا قطب الدینی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار