شدت یافتن کرونا به تعطیلی بازار و مجالس می انجامد

اردبیل (پانا) - استاندار اردبیل با تاکید بر رعایت نکات بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی ، شدت یافتن شیوع کرونا در استان را موجب اتخاذ تصمیماتی مبنی بر تعطیلی بازارها و مجالس دانست.

کد مطلب: ۱۰۹۶۳۴۵
لینک کوتاه کپی شد
شدت یافتن کرونا به تعطیلی بازار و مجالس می انجامد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری اردبیل، اکبر بهنام جو در حاشیه جلسه بررسی آخرین وضعیت کرونا در دانشگاه علوم پزشکی استان تصریح کرد: در سه هفته اخیر شیوع کرونا در استان شدت گرفته و متاسفانه رعایت نکردن فاصله اجتماعی را از سوی برخی افراد شاهد هستیم.

او بیان کرد: در اوج شیوع کرونا در مرحله اول ۳۶۰ نفر بستری در بیمارستان های استان داشتیم و در حال حاضر ۲۱۳ نفر بستری داریم.

استاندار اردبیل گفت: باید برای جلوگیری از سرعت شیوع و کاهش مجدد کرونا، اقدامات پیشگیرانه توسط مردم انجام و با رعایت فاصله گذاری اجتماعی کارهای روزمره خود را انجام دهند.

استاندار اردبیل اظهار کرد: در دو هفته اخیر شیوع کرونا در استان شدت گرفته و در هفته اول سه نفر و هفته اخیر ۱۲ نفر فوتی در استان رخ داده است.

بهنام جو افزود: در گزارش اسفند ماه در خصوص مبتلایان کرونا تعداد مردان بیشتر از خانم ها بود که در وضعیت کنونی ۵۵ درصد افراد مبتلا را بانوان تشکیل می دهند.

اوعلت این امر را برگزاری مجالس عروسی و ختم در منازل و یا بدون رعایت فاصله گذاری دانست.

استاندار اردبیل افزود: در برگزاری مجالس در داخل منازل لازم است افراد بیش از ظرفیت مکان دعوت نشوند.

بهنام جو گفت: باید با وجود ویروس کرونا طوری رفتار کنیم که هم مراسم را برگزار کنیم هم به کار و فعالیت بپردازیم.

استاندار اردبیل از برخورد با مراکز عرضه قلیان و مراکزی که به سلامتی مردم بی توجه هستند خبر داد و گفت: در هفته آینده قوانین محکمی در این خصوص از مرکز به استان ها ابلاغ و اجرایی می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار