چگونگی برگزاری کلاس‌ها در سال تحصیلی 1400-1399

تهران (پانا) - سومین جلسه عمومی دفتر تالیف کتاب‌های درسی آموزش عمومی و متوسطه نظری در خصوص بازگشایی مدارس در سال تحصیلی 1400-1399 با تاکید بر آموزش حضوری و غیرحضوری در وضعیت زرد و قرمز، با حضور معاونان و کارشناسان دفتر در سازمان پژوهش برگزار شد.

کد مطلب: ۱۰۹۶۲۶۱
لینک کوتاه کپی شد
چگونگی  برگزاری کلاس‌ها در سال تحصیلی 1400-1399

به گزارش روابط عمومی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، کوروش امیری نیا سرپرست دفتر تالیف کتاب‌های درسی و متوسطه نظری ضمن تشکر از حضور حداکثری و فعال همکاران در سومین جلسه عمومی دفتر، به تبیین نحوه تکمیل جدول آموزش حضوری و غیر حضوری در وضعیت زرد ( نیمه بحرانی )، و ارائه دروس در سال تحصیلی مذکور پرداخت و یاد آور شد که در این زمینه باید به یکسری اصول پای ‌بند باشیم از جمله این اصول عبارتند از:

صیانت از برنامه درسی قصد شده و جدول مصوب دروس در برنامه هفتگی با استفاده از شیوه‌های متنوع یادگیری ترکیبی در وضعیت زرد با موقعیت یادگیری مختلف (مدرسه و خانه).

بهره‌گیری حداکثری از فرصت‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات و بسترهای الکترونیکی تأیید شده و ظرفیت‌های ارزشمند درون آموزش و پرورش همانند شبکه شاد و شبکه ملی مدارس ایران (رشد) برای ارائه آموزش ترکیبی (حضوری و غیرحضوری) با کیفیت در مدرسه و خانه برای هر سه وضعیت.

واگذاری برخی از مسئولیت‌ها به عهده مدیر و شورای مدرسه به‌طوری که درصورت تشخیص و صلاحدید بتوانند برخی از عناوین دروس (حداکثر 3 عنوان) در دورة اول و دوم ‌متوسطه را به شرط برگزاری 4 تا 6 ساعت حضوری در طول یک ماه غیرحضوری ارائه کنند.

امیری‌نیا تأکید کرد که از منظر برنامه درسی و تدوین محتوای دروس، همه دروس در همه پایه‌ها از ارزش یکسان برخوردارند و ارائه تدریس حضوری با (تفاوت زمانی ممکن مدرسه) برای همه دروس الزامی است.

وی همچنین بیان کرد که اطلاق غیرحضوری به هر عنوان درس برای نظام تربیتی و اهداف قصد شده، پیامدهایی را به‌دنبال خواهد داشت لذا اهتمام به اجرای کامل جدول برنامه مورد تأکید است.

در ادامه امیری‌نیا با بیان اینکه در تاریخ 15/6/99 رسماً مدارس بازگشایی خواهند شد (برخی استان‌ها وضعیت سفید/ برخی زرد/ برخی قرمز) به تبیین وضعیت قرمز پرداخت و گفت که آنچه مهم است و باید در دستور کار دفتر قرار گیرد این است که برای هر کدام از وضعیت‌ها باید یک راه در پیش بگیریم و خودمان را برای مواجه با وضعیت قرمز نیز آماده کنیم. در این شرایط دانش‌آموزان در منزل هستند، ‌ کلاس درس شکل نمی‌گیرد، زمان آموزش نصف می‌شود ولی آموزش تعطیل نمی‌شود.

وی عنوان کرد: «در موقعیت قرمز اصلاً امکان بازگشایی مدارس نیست، بنابر این برنامه درسی ما برای سازگار شدن با این شرایط تغییراتی داشته باشد باید به تفکیک کتاب درسی/ پایه و دوره/ جدولی طراحی شود که عناوینی که باید تدریس شود و عناوینی که خود‌خوان می‌باشند نیز به روشنی و شفاف مشخص شود.»

پس از بیانات سرپرست دفتر تألیف، نوری و خانم بیدقی به ارائه جدول تکمیل شده در وضعیت زرد درس جامعه ‌شناسی1 پرداختند و پس از آن همکاران محترم در خصوص مباحث ارائه شده به بحث و گفت‌وگو پرداختند.

در ادامة جلسه خانم نجفی پازوکی سرپرست معاونت دورة ابتدایی دفتر به ارائه چند نمونه از جدول‌های تکمیل شده از جمله قرآن، هدیه‌های‌ آسمان و ریاضی دوره ابتدایی پرداخته و به دنبال آن کارشناسان ذیربط به تشریح و تبیین جدول پرداخت.

پس از ارائه گزارش همکاران دفتر، امیری نیا سرپرست دفتر تالیف کتاب‌های درسی دوره ابتدایی و متوسطه نظری توصیه‌هایی هم به کارشناسان داشت و یاد آور شد که قدری از حساسیت‌های کارشناسی را کم کنید، سهل بگیرید تا بتوانیم خودمان را بهتر با شرایط تطبیق بدهیم و جان کلام این‌که کاری کنیم که از وضعیت زرد و قرمز آبرومندانه بیرون بیاییم.

در پایان جلسه وی ضمن تشکر از تک تک همکاران اظهار امیدواری کرد، با توکل بر خدا و همت همه مدیران و دلسوزان، قدرتمندانه، عالمانه، واقع ‌‌بینانه و هدف‌مند سال تحصیلی جدید را برای معلمان و دانش‌آموزان آغاز کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار