طراحی اپلیکیشن جامع آموزش مجازی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در شبکه شاد

تهران (پانا) - با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی و الحسینی مشاور وزیر و مسئول برنامه شبکه شاد نشست هم اندیشی مناسب سازی این شبکه برای دانش‌آموزان با نیازهای ویژه برگزار شد.

کد مطلب: ۱۰۹۶۲۱۹
لینک کوتاه کپی شد
طراحی اپلیکیشن جامع آموزش مجازی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در شبکه شاد

به گزارش روابط عمومی سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور، سید جواد حسینی در این نشست با بیان اینکه ناخواسته به فضای کرونا پرتاپ شدیم اظهار کرد: «آموزش‌های تلویزیونی، خلاقیت معلمان در شبکه‌های مجازی و سرانجام شبکه شاد باعث شد علیرغم تعطیلی مدارس آموزش تعطیل نباشد. شبکه شاد، سامانه‌ای امن و اختصاصی و پرکاربرترین پروژه فضای مجازی در کشور است که به کمک آموزش در این ایام آمد.»

حسینی با بیان اینکه ۴۰ درصد دانش‌آموزان استثنایی دسترسی به امکانات شبکه‌ای ندارند اظهار کرد: «در کنار شبکه شاد و آموزش‌های مجازی تهیه و ارسال بسته‌های آموزشی، آموزش‌های تک دانش‌آموزی و آموزش‌های منزل محور نیز از دیگر شیوه‌های آموزش دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در این ایام بود.»

حسینی با اشاره به بسته تحولی مدرسه انطباقی، اظهار کرد: «در بسته مدرسه انطباقی مدرسه و همه عوامل دخیل در آموزش دانش‌آموزان با نیازهای ویژه باید مناسب سازی شوند و در این بسته طراحی اپلیکیشن جامع آموزش مجازی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه دیده شده است.»

معاون وزیر با بیان اینکه کانال‌های محتواهای آموزشی ویژه دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در شاد ایجاد شده است اظهار کرد: «بیش از ۲۷۰۰ محتوای آموزشی برای بارگذاری در این کانال‌ها آماده شده است و با راه‌اندازی ۶ استودیوی اختصاصی در استان‌ها کار تولید محتوای آموزشی استاندارد ادامه دارد.»

حسینی خواستار مناسب سازی شاد برای استفاده دانش‌آموزان با نیازهای ویژه شد و گفت: «اضافه شدن نرم افزار گویا ساز ویژه دانش‌آموزان نابینا، امکان دسترسی همکاران حوزه توانبخشی به شبکه شاد، دسترسی ۵ هزار نفر معلم و عوامل اجرایی مراکز مشکلات ویژه یادگیری به شبکه شاد و ایجاد گروه‌های کلاسی ویژه دانش‌آموزان تلفیقی در مدارس پذیرا از جمله مواردی است که باید در این شبکه دیده شود. با توجه به اجباری بودن پیش دبستانی در آموزش و پرورش استثنایی باید ۱۳‌ هزار دانش‌آموزان پیش دبستانی حوزه آموزش و پرورش استثنایی در شبکه شاد تعریف شوند.»

وی بیان کرد: «رفع مشکل تعریف کلاس و عضویت برای ۱۸ هزار دانش‌آموز با نیاز نیازهای ویژه دوره‌های پیش حرفه‌ای و متوسطه حرفه‌ای و رفع مشکل احراز هویت برخی از دانش‌آموزان و معلمان از جمله دیگر مواردی است که نیاز به اصلاح در شبکه شاد دارد.»

در این نشست الحسینی مشاور وزیر ضمن تشریح فعالیت‌های صورت گرفته در شبکه شاد اظهار کرد: «آموزش و پرورش استثنایی به صورت ویژه در شبکه شاد دیده خواهد شد و تمامی موارد مطرح شده در سریع ترین زمان ممکن حل خواهد شد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار