دلنوشته‌ یک دانش‌آموز درباره «حاج قاسم»: سردار جان! تو اسطوره‌ من هستی

تهران (پانا) _ دانش‌آموزان سراسر کشور در همذات‌پنداری با سردار سلیمانی به خلق دلنوشته‌هایی پرداختند که گزیده‌ای از این دلنوشته‌ها در کتاب «منم یک حاج قاسم دیگر» وارد بازار نشر شد.

کد مطلب: ۱۰۹۶۰۵۲
لینک کوتاه کپی شد
دلنوشته‌ یک دانش‌آموز درباره «حاج قاسم»: سردار جان! تو اسطوره‌ من هستی

کتاب «منم یک حاج قاسم دیگر» مجموعه‌ای از دلنوشته‌های دانش‌آموزان سراسر کشور درباره «شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی» است که دی‌ماه سال 98 طی یک حمله تروریستی به مقام رفیع شعادت نائل آمده است.

از میان صدها دلنوشته که از سراسر کشور برای این پویش ارسال شده است، 142 دلنوشته برای درج در این کتاب برگزیده شده‌اند.

در یکی از دلنوشته‌های دانش‌آموزی به قلم حدیث تقی‌وش دانش‌آموز دوره متوسطه اول از استان آذربایجان غربی خطاب به سردار سلیمانی می‌خوانید:

« حاج قاسم! آه چه آتش سوزناکی در دلم انداختی چه شهادتی از این بزرگ‌تر که یک کشور عزادار تو هستند.

سردار چگونه خود را در دل همه‌ی مردم جهان جا کردی، از کوچک تا بزرگ، از بچه تا کهن‌سال.

سردار! تو سردار همه‌ی دل‌‌های مردم جهان هستی. سرداری که همیشه در یاد و خاطره ما زنده است. سردار جان! تو اسطوره‌ی من هستی. وقتی به عکست نگاه می‌کنم چشمانت حرف می‌زند. من تو را اسطوره خودم قرار دادم.

من می‌خواهم راهت را ادامه دهم و مثل تو آسمانی شوم.

درست است هیچ‌کس نمی‌تواند جایت را بگیرد اما من تلاش می‌کنم تا انتقامت را بگیرم. انتقامی سخت. سردار، ما سردارهای زیادی در کشور داریم اما تو یک سردار ساده نیستی، تو سردار دل‌هایی و هم‌چنین سردار آسمانی. حاج قاسم، حاج قاسم‌های دیگری هم در این جهان وجود دارند، یک حاج قاسمی که راهت را ادامه دهد و انتقامت را بگیرد.

من هم یک حاج قاسم دیگری هستم. درست است که من نمی‌توانم حاج قاسمی مثل تو باشم، اما با تلاش و اراده هر کاری شدنی است. سردار از وقتی تصاویر تو را در تلویزیون دیدم که چگونه زیر آن‌همه فشنگ قنوت می‌گیری و مانند امام حسین(ع) مابین جنگ، نمازت را ادا می‌کنی به خودم قول دادم که همیشه نمازم را سروقت بخوانم. عکس نمازخواندنت را در اتاقم نصب می‌کنم تا همیشه قولی را که به خدا، خودم و سردار داده‌ام را از یاد نبرم.

شیر بیشه‌ها بودی حضرت سلیــــــــمانی/ رحمت خدا بودی حضرت سلیمانی

این سحر کجا بودی حضرت سلیمانی/ جان کربلا بودی حضرت سلیــــــمانی»

کتاب «منم یک حاج قاسم دیگر» اردیبهشت ماه 99 در مراسمی با حضور حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش رونمایی شد. این کتاب به همت سازمان دانش‌آموزی کشور و با مشارکت سازمان‌های دانش‌آموزی سراسر کشور گردآوری و به چاپ رسیده است. «کتاب «منم یک حاج قاسم دیگر» مبتنی بر 5 بخش از مجموعه پیام‌ها، متن وصیت نامه، منتخب دلنوشته‌های دانش‌آموزی، بیانات مقام معظم رهبری در خصوص شخص حاج قاسم سلیمانی و بخش تصاویر است.

هدف از جمع‌آوری این مجموعه بست و پیوند الگوها و اسوه‌های انقلابی با نسل نوجوان و جوان کشور است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار