حسینی اعلام کرد: تشکیل شورای کاربست مطالعات ملی و بین‌المللی در آموزش‌وپرورش استثنایی

تهران (پانا) - با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی اولین نشست کارگروه کارشناسی رصد و کاربست مطالعات بین المللی آموزش و پرورش استثنایی تشکیل شد.

کد مطلب: ۱۰۹۵۸۴۹
لینک کوتاه کپی شد
حسینی اعلام کرد: تشکیل شورای کاربست مطالعات ملی و بین‌المللی در آموزش‌وپرورش استثنایی

به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش استثنایی کشور، سید جواد حسینی با بیان اینکه کارگروه کارشناسی رصد و کاربست مطالعات ملی و بین المللی با هدف کم کردن فاصله بین دانش درون سازمانی و دانش صاحبنظران برون سازمانی تشکیل شده است اظهار کرد: «شورای کاربست مطالعات ملی و بین المللی با حضور صاحبنظران دانشگاهی در سازمان آموزش و پرورش استثنایی تشکیل شده است و این کارگروه کارشناسی می‌تواند نظرات و ایده‌ها را کارشناسی و در اختیار شورا قرار دهد.»

معاون وزیر با بیان اینکه یکی از آسیب سازمانی شکافی بین تئوری و عمل در سازمان‌ها است اظهار کرد: «کم کردن این فاصله موجب غنای علمی سازمان و حرکت به سمت سازمان تجدید حیات شونده خواهد شد.»

معاون وزیر افزود: «عدم ارتباط نظام مند با صاحبنظران دانشگاهی و برون سازمانی و درگیر بودن صاحبنظران در تئوری صرف و عدم مسأله محور بودن دانش آنان از جمله آسیب‌های است که منجر به شکاف بین تئوری و عمل در سازمان‌ها شده است.»

وی گفت: «معمولا صاحبنظران دانشگاهی آرمانی و ایده آلی می‌اندیشند و مدیران سازمان‌ها هم کمتر از نظریات و ایده‌های آنان استفاده می‌کنند و سازمان‌های پیش رونده، سازمان‌هایی هستند که این فاصله را بتوانند کم کنند.»

حسینی رصد تحولات محیطی، پیشرفت‌ها و ظرفیت‌های جدید ملی و بین المللی در حوزه استثنایی را دیگر اهداف تشکیل کارگروه دانست و افزود: «شناسایی و معرفی ایده‌ها و طرح‌های نوآورانه مرتبط با ماموریت‌های سازمان، امکان سنجی تعمیم و پیاده سازی طرح‌ها و ایده‌های شناسایی شده در فعالیت‌های سازمان و داده کاوی و تحلیل آمار و اطلاعات قابل دسترس و نتایج مطالعات علمی و پژوهشی در حوزه استثنایی از دیگر اهداف تشکیل کارگروه کارشناسی رصد و کاربست مطالعات ملی و بین المللی است.»

وی افزود: «تشکیل بانک اطلاعاتی از طرح‌ها و پژوهشگران و صاحب نظران حوزه استثنایی، آسیب شناسی، نقد و بررسی سیاست‌ها، برنامه‌ها و چالش‌های پیش روی سازمان و ارائه راهکارهای لازم، پیشنهاد اصلاح و بهسازی فرایندها و سیاست‌های سازمان، پیشنهاد انجام مطالعات و اولویت‌های پژوهشی جدید در سازمان و شناسایی گروه‌هایی از دانش‌آموزان که می‌تواند تحت پوشش سازمان قرار گیرند از دیگر اهداف تشکیل کارگروه است»

معاون وزیر خواستار ارتباط مستمر و نظام مند با پژوهشکده تعلیم و تربیت آموزش و پرورش استثنایی شد و اظهار کرد: «سازمان آموزش و پرورش استثنایی سازمانی تخصصی و متشکل از افراد متخصص در حوزه‌های مرتبط است و این کارگروه می‌تواند از ظرفیت فکری این متخصصین به خوبی استفاده کند.»

حسینی در پایان خواستار تشکیل پایگاه به روز داده‌های سازمانی برای بهرمندی همه ذینفعان سازمان شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار