دومین کنگره ملی بزرگداشت ۴هزار شهید استان یزد

یزد (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد گفت : برپایی کنگره بزرگداشت شهدا یک فرصت جهت آشنایی نسل امروز با فرهنگ ایثار و شهادت است .

کد مطلب: ۱۰۹۵۸۰۹
لینک کوتاه کپی شد
دومین کنگره ملی بزرگداشت ۴هزار شهید استان یزد

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد، " عباسعلی دانافر" در کمیته دانش آموزی و فرهنگیان دومین کنگره ملی بزرگداشت 4 هزار شهید استان دارالعباده و دارالعلم یزد با اشاره به اینکه زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست اظهار داشت : بزرگترین دستاورد 8 سال دوران دفاع مقدس ، امنیت و عزت برای ملت ایران بود .

وی افزود : برپایی کنگره بزرگداشت شهدا یک فرصت است تا نسل امروز ما با فرهنگ ایثار و شهادت و ازخودگذشتگی و همچنین اهداف و دستاوردهای 8 سال دوران دفاع مقدس آشنا شوند.

دانافر با اشاره به اینکه دوران دفاع مقدس دوران دفاع ازارزشها، انسانیت و اخلاق بود گفت : یکی از بزرگترین ارزشها برپایی عدالت است که از مهمترین رسالت های انبیاء الهی است .

وی افزود : در شرایط حساس کنونی نیاز به دمیدن روحیه نشاط و شادابی و امید در جامعه داریم که باید با بیان توفیقات کسب شده در زمینه های مختلف، در این راه قدم برداریم.

دانافر شناسایی و استفاده از همه ظرفیت های سخت افزاری و نرم افزاری آموزش و پرورش به خصوص تشکل های دانش آموزی،اتحادیه انجمن اسلامی، بسیج و سازمان دانش آموزی را برای تولید محتوا ضروری دانست و بر همکاری و همفکری همه آنها در این مسیر تاکید کرد.

معاون اجرایی کنگره ملی بزرگداشت 4 هزار شهید استان یزد در ادامه این نشست به بیان خاطراتی از رشادت ها و ایثارگری دانش اموزان و جایگاه ویژه معلمان در جنگ تحمیلی پرداخت .

" محمد مهدی فرهنگ دوست " برنامه ریزی به منظور تبیین نقش و تاثیر فرهنگیان و دانش آموزان در دوران هشت سال دفاع مقدس و شناسایی شهدای شاخص فرهنگی و دانش آموز استان و جمع آوری آثار شهدا، زندگی نامه و وصیت نامه و تصاویر، برگزاری نمایشگاه در مدارس ، برگزاری صبحگاه های ویژه شهدا در مدارس، ارائه گزارش عملکرد و مستند سازی کلیه اقدامات و ارائه به ستاد کنگره شهدا را از جمله برنامه های این کمیته بیان کرد.

گفتنی است در این جلسه سایر اعضا به بیان نظرات و پیشنهادات خود پرداختند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار