لزوم تخصیص اعتبارات لازم برای انسداد مرزهای جنوب شرق

تهران (پانا) - فرمانده مرزبانی ناجا با تاکید بر اینکه تقویت مرزها به‌طور قطع در ارتقای امنیت تأثیرگذار است، گفت برای احداث جاده‌های مرزی، خاکریزها و کانال‌ها و انسداد مرزهای جنوب شرقی باید بودجه و اعتباری ویژه پیش‌بینی شود.

کد مطلب: ۱۰۹۵۷۲۶
لینک کوتاه کپی شد
لزوم تخصیص اعتبارات لازم برای انسداد مرزهای جنوب شرق

به گزارش سایت پلیس، سردار احمدعلی گودرزی در سفر به استان سیستان و بلوچستان در دیدار با احمدعلی موهبتی - استاندار- با تشریح آخرین وضعیت مرزهای کشور گفت: اقدامات مطلوبی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در مرزهای جمهوری اسلامی ایران رخ داده است البته برای تقویت و تجهیز بیشتر سرحدات کشور به اعتبارات ویژه‌ای نیاز است.

وی با تاکید بر اختصاص اعتبارات لازم برای انسداد مرزها اظهارکرد: تقویت مرزهای جمهوری اسلامی ایران در برقراری امنیت مطلوب برای شهروندان و مرزنشینان بسیار موثر خواهد بود و برای احداث جاده‌های مرزی، خاکریزها و کانال‌ها نیازمند بودجه و اعتبار ویژه هستیم.

فرمانده مرزبانی ناجا بر احداث شهرک‌های مسکونی سازمانی تاکید و تصریح کرد: با توجه به حضور شبانه‌روزی مرزداران در برقراری امنیت در مرزهای کشور، می‌توان با ایجاد خانه‌های سازمانی، رفاه و آسایش را به مرزداران و خانواده‌های آنان هدیه کرد.

گودرزی با اشاره به اجرای طرح‌های خوشایندسازی در یگان‌های مرزی خاطرنشان کرد: یکی از اولویت‌های مهم نیروی انتظامی، توجه به یگان‌های مرزی استان سیستان و بلوچستان است که نیروهای مرزبانی استان با انگیزه بسیار بالا و با روحیه خدمتی مضاعف از سرحدات کشورمان حفاظت و پاسداری می‌کنند.

احمدعلی موهبتی نیز در این دیدار با اشاره به شرایط سخت خدمتی مرزبانان و پلیس در استان سیستان و بلوچستان اظهارکرد: ۱۹ درصد از مرزهای جمهوری اسلامی ایران متعلق به این استان است و مرزداران ما در شرایط آب و هوایی سخت از سرحدات کشورمان پاسداری و حراست می‌کنند.

وی با اشاره به گستردگی مرزهای استان به مساحت ۱۶۵۰ کیلومتر تصریح کرد: مرزبانی کاری تخصصی است و برای امنیت بیشتر سرحدات کشور نیاز است مرزبانی تجهیز و تقویت شود زیرا ما معتقدیم مرزبانی در خط مقدم جبهه قرار دارد و حفاظت از مرزهای ایران اسلامی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

استاندار سیستان و بلوچستان با تاکید بر شعار سال "جهش تولید" و برخورد با تخلفات سازمان یافته مبارزه با قاچاق را از اولویت‌های استان دانست و تاکید کرد: دستگاه‌های دخیل در حوزه مبارزه با قاچاق برای رونق بخشی اقتصادی و حمایت از تولیدات داخلی باید تلاش بیشتری داشته باشند.

گودرزی روز گذشته با فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی و فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران نیز دیدار کرد. در این دیدار بر تقویت مرزها و تعامل سازنده بین دو نیرو تأکید شد. وی در این دیدار با تأکید بر اینکه مرزهای جنوب شرق کشور نیازمند تجهیز و تقویت است، گفت: تعامل بین سپاه و مرزبانی در این منطقه، موجب امنیت پایدار مرزها می‌شود و ضروری است این تعامل بیش از پیش ارتقا یابد.

فرمانده مرزبانی ناجا تأکید کرد: مرزبانان استان سیستان و بلوچستان در امر مبارزه با قاچاق مواد مخدر، اشرار مسلح و گروهک‌های تروریستی اهتمام ویژه دارند و با هرگونه ناامنی در مرزهای جنوب شرق کشور برخورد خواهند کرد.

سردار محمد پاکپور- فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران - نیز در این دیدار امنیت مرزهای جنوب شرق کشور را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: مرزبانان اولین سنگر دفاعی نظام در مرزها هستند و آنان در ایفای وظایف دفاعی خود عملکرد قابل قبولی را ارائه کرده‌اند.

فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران با تأکید بر لزوم تقویت مرزها اظهارکرد: تعامل سازنده بین سپاه پاسداران و مرزبانی در مناطق مرزی، امنیت و احساس امنیت را برای عموم مردم و مرزنشینان دو چندان می‌کند و از طرفی لرزه بر اندام معاندان و گروهک‌ های تروریستی در نواحی پیرامونی مرزها می‌اندازد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار