چاچه ئی:تجلی سبک زندگی اسلامی- ایرانی در جامعه، از اهداف فعالیت های قرآنی در مدارس است

تهران (پانا) - زهره چاچه ئی، کارشناس قرآن و عترت و نماز منطقه ۱۱ گفت: قرآن و عترت و نماز، سه امانت گرانبها هستند که به دست ما رسیده است و همه ما در قبال ترویج این امانات الهی در جامعه، مسئول هستیم.

کد مطلب: ۱۰۹۵۶۴۹
لینک کوتاه کپی شد
چاچه  ئی:تجلی سبک زندگی اسلامی- ایرانی در جامعه، از اهداف فعالیت های قرآنی در مدارس است

زهره چاچه ئی، کارشناس قرآن و عترت و نماز منطقه ۱۱ در گفتگو با پانا گفت: علیرغم مسائل و مشکلات ایجاد شده در شرایط فعلی به دلیل شیوع بیماری کرونا، فعالیت های قرآن و عترت و نماز در مدارس به صورت مجازی ادامه داشت و خوشبختانه موفقیت های خوبی در این حوزه به دست آورده ایم. وی افزود: آموزش عملی وضو و نماز به صورت مجازی، پویش هرخانه یک هیئت مذهبی در اعیاد شعبانیه، برگزاری جشن تکلیف مجازی و تجلیل از روزه اولی ها در ماه مبارک رمضان، برگزاری ختم قرآن گروهی و محافل مجازی قرآنی در ماه مبارک رمضان، برگزاری مسابقات قرآنی مجازی در گروه های کلاسی مدارس از جمله مهم ترین اقدامات انجام شده در ایام تعطیلی مدارس بوده است.

چاچه ئی در ادامه گفت: از آنجا که یکی از اهداف اجرای برنامه های قرآن و عترت و نماز در مدارس، تربیت دینی دانش آموزان است، دانش آموزان باید از دوران مدرسه با مسائل و آموزه های دینی آشنا شوند تا به تدریج سبک زندگی اسلامی- ایرانی در جامعه تجلی یابد. جامعه در صورتی می تواند به پیشرفت دست یابد که علم با ایمان و اخلاق همراه شود و یکی از وظایف آموزش و پرورش تربیت متربیان بر مبنای آموزه های اعتقادی و اخلاقی است.
وی افزود: در شرایط کنونی و با توجه به جنگ نرم که از سوی دشمنان طراحی شده است، اعتقادات دینی نسل جدید مورد هجمه دشمن واقع شده است و دشمنان با ایجاد شبهات دینی در فضای مجازی در جهت کمرنگ کردن اعتقادات دینی نوجوانان و جوانان گام برداشته اند؛ از این رو طبق فرمایش مقام معظم رهبری مدظله العالی مبنی بر آتش به اختیار فرهنگی، نیروهای مومن و انقلابی باید با برنامه وارد فعالیت فضای مجازی شوند و آتش فتنه دشمنان را با قلم خود خاموش و بی اثر سازند. وی افزود: اگرچه ما پیش از این، با مشکلات فرهنگی ایجاد شده در فضای مجازی درگیر بوده ایم، اما کرونا و تعطیلات ناشی از آن باعث شد که همه مسئولین فرهنگی کشور با جدیت و برنامه ریزی منسجم تر نسبت به قبل وارد فعالیت فضای مجازی شوند و بیش از گذشته نسبت به دفع هجمه های فرهنگی و اعتقادی در فضای مجازی تلاش داشته باشند.
چاچه ئی در ادامه، در خصوص روند مسابقات قرآنی برگزار شده گفت: سی و هشتمین دوره مسابقات قرآن و عترت و نماز دانش آموزی، همزمان با هفته قرآن در هفته آخر آذرماه، با برگزاری مسابقات مرحله آموزشگاهی آغاز شد. در مرحله آموزشگاهی بیش از ۵۵۰۰ نفر در رشته های قرائت، ترتیل، حفظ عمومی و حفظ ویژه، اذان، مداحی و مدیحه سرایی، نهج البلاغه، صحیفه سجادیه، تفسیر، احکام و انشای نماز حضور یافتند و نفرات اول هر رشته و پایه از هر مدرسه، به مسابقات مرحله منطقه ای راه یافتند. در مرحله منطقه، بیش از ۲۵۰۰ نفر در رشته های مختلف شرکت کردند که ۱۱۳ نفر از مقاطع متوسطه اول و دوم، نفرات اول هر پایه و هر رشته، به مرحله استان راه یافتند و میزان مشارکت دانش آموزان و مدارس در مسابقات مرحله آموزشگاهی تا استان در منطقه، رشد دو برابری نسبت به سال گذشته داشته است.
وی افزود: به دلیل شیوع کرونا، مسابقات استانی به صورت مجازی برگزار شد و پس از دریافت شیوه نامه دریافت آثار از استان و ارسال شیوه نامه به مدارس، دانش آموزان فیلم آثار خود را از طریق فضای مجازی ارسال کردند و آثار پس از جمع آوری، به اداره کل ارسال شد.
در نهایت، پس از داوری های صورت گرفته در سطح استان، ۱۸ نفر از دانش آموزان منطقه رتبه های اول تا سوم را کسب کردند و دو نفر از دانش آموزان به مسابقات کشوری راه یافتند که این آمار با وجود شرایط بیماری کرونا نسبت به سال گذشته رشد دو و نیم برابری داشته است.

وی تاکید کرد هدف از برگزاری مسابقات قرآنی، زمینه سازی تدبر و انس با قرآن است و انس با قرآن باعث تقویت ایمان و رشد اخلاق در افراد و جامعه می شود و جامعه را به حیات طیبه رهنمون می سازد.
وی در پایان با بیان این نکته که قطعا موفقیت های مختلف در این شرایط دشوار با انجام کار تیمی و گروهی بدست می آید از حمایت های عنایت مهر، معاون پرورشی و تربیت بدنی منطقه۱۱ و همکاری و زحمات خالصانه همکاران حوزه معاونت پرورشی و معاونین پرورشی مدارس تقدیر و تشکر کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار