تفاهم‌نامه آستان قدس رضوی با وزارت ارشاد وارد مراحل اجرایی شد

تهران (پانا) - قائم مقام اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: در راستای توسعه فرهنگ رضوی و هم‌افزایی بین دستگاهی، تفاهم‌نامه همکاری فرهنگی، هنری، سینمایی، قرآنی و دینی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و آستان قدس رضوی اجرایی شد.

کد مطلب: ۱۰۹۵۵۷۲
لینک کوتاه کپی شد
تفاهم‌نامه آستان قدس رضوی با وزارت ارشاد وارد مراحل اجرایی شد

یوسف امینی با اعلام این خبر، افزود: این تفاهم‌نامه در تاریخ ۵ دی ماه ۹۸ در ۲۲ بند با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و تولیت آستان قدس رضوی به امضای دکتر انتظامی، دستیار ارشد وزیر محترم و رییس سازمان سینمایی و جناب آقای خاکسار، قائم مقام محترم آستان قدس رضوی رسیده است.

قائم مقام ارشاد خراسان رضوی بیان کرد: بر اساس این تفاهم‌نامه، اعتبار تخصیص‌یافته توسط آستان قدس رضوی، بیشتر از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

وی ادامه داد: اختصاص بودجه این تفاهم‌نامه ۱۰۰ درصد از منابع ملی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تامین می‌شود و هیچگونه بودجه‌ای از منابع این اداره کل، به این تفاهم‌نامه اختصاص پیدا نکرده است.

بر اساس گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی؛ وی خاطر نشان کرد: هفته گذشته کارگروه پیگیری تفاهم‌نامه در تهران با حضور دکتر انتظامی، دستیار ارشد وزیر محترم و رئیس سازمان سینمایی و حجت الاسلام والمسلمین مهدوی مهر، رئیس محترم سازمان علمی فرهنگی آستان قدس و دکتر مروارید، مدیر کل محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، و نمایندگان ۲۲ کارگروه بندهای تفاهم‌نامه در تهران برگزار شد. اختصاص اعتبار به فعالیت‌های انجام شده بر اساس بررسی‌های کارشناسی شده و مصوبات این کارگروه‌ها است.

شایان ذکر است؛ در این تفاهم‌نامه، گسترش فرهنگ و معارف اهل بیت(ع) در سطح ملی و بین‌المللی و استفاده از ظرفیت عظیم معنوی مضجع شریف امام رضا(ع) و امکانات آستان قدس رضوی و ارتقاء فرهنگ زیارت و مشارکت در اجرای طرح‌های مؤثر و ماندگار فرهنگی، علمی و اجتماعی مدنظر قرار گرفته است.

همکاری و همیاری در زمینه تبلیغ و ترویج معارف قرآنی و سیره اهل‌بیت علیهم السلام و به ویژه امام رضا(ع)، فرهنگ زیارت و آرمان‌ها و گفتمان انقلاب در سطح ملی و بین‌المللی، همکاری و تعامل در راستای الگوسازی، کادرسازی و شبکه‌سازی در حوزه‌های تخصصی فرهنگی با رویکرد دینی و انقلابی، همکاری و هم‌افزایی در زمینه‌های فرهنگی و تبلیغی در سطح کشور، استفاده از تولیدات فرهنگی و هنری طرفین با حفظ حقوق مادی و معنوی و همکاری و مشارکت در تولید آثار هنری، سینمایی و تلویزیونی در راستای ترویج فرهنگ و سیره رضوی، مشارکت در چاپ نمایشنامه‌های مذهبی و مضامین رضوی، بخش‌هایی از این تفاهم نامه است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار