معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان بوشهر:

2 هزار نفر در برنامه‌های آموزش مکمل سوادآموزی شرکت می کنند

بوشهر(پانا) - معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر اعلام کرد بیش از 2 هزار سوادآموز بوشهری در سال 1399 آموزش های مکمل سوادآموزی را فرا می گیرند.

کد مطلب: ۱۰۹۵۴۸۳
لینک کوتاه کپی شد
2 هزار نفر در برنامه‌های آموزش مکمل سوادآموزی شرکت می کنند

به گزارش اداره اطلاع‌رسانی و روابط‌ عمومی آموزش و پرورش استان بوشهر، عباس امید در نشست "تدوین برنامه های مکمل سوادآموزی" اظهار کرد: در سال جاری تحصیلی بیش از 2 هزار نفر در برنامه‌های آموزش مکمل سوادآموزی استان فعالیت خواهند داشت.

وی افزود: با دستورالعمل سازمان مرکزی نهضت سوادآموزی، بابد شرایطی فراهم شود تا سوادآموزان ­بتوانند برنامه های مکمل سوادآموزی در استان حضور داشته باشند.
امید با بیان اینکه در 5 سال اخیر بیش از 18 هزار نفر در برنامه های مکمل سوادآموزی در استان مشارکت داشته اند، خاطرنشان کرد: در جهت تعمیق برنامه­ های سوادآموزی، برنامه ­های مکمل آموزشی شامل حلقه­ های کتابخوانی، طرح­های خواندن با خانواده، آموزش­ مقدماتی رایانه، آموزش عملی نماز، مسابقات فرهنگی آموزشی و مهارت آموزی به اجرا درآمده است.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر هدف امام خمینی(ره) در خصوص ضرورت تشکیل نهضت سوادآموزی را فراتر از یادگیری خواندن و نوشتن دانست و تصریح کرد: در پیام امام (ره) علاوه بر تاکید بر آموزش همگانی خواندن و نوشتن، اهداف بلندتری در زمینه کسب مهارت های گوناگون شغلی و زندگی وجود داشته است.

او گفت: به همین دلیل ارتقاء سطح آگاهی و دانش سوادآموزان در دو بخش آموزش خواندن و نوشتن و کسب مهارت های گوناگون شغلی و زندگی ضروری و مهم است.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر در پایان با اشاره به اینکه افزایش سطح آگاهی و دانش سوادآموزان در کسب مهارت های گوناگون شغلی و زندگی سبب ایجاد اشتغال و کارآفرینی می شود، عنوان کرد: امیدواریم بر اجرای برنامه های مکمل مهارتی زمینه ورود سوادآموزان به بازار کار فراهم شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار