نتایج یک نظرسنجی ؛

62 درصد آمریکایی‌ها، کشورشان را شایسته رهبری جهان نمی‌دانند

تهران (پانا) - نظرسنجی اخیر نشان می دهد که ۶۲ درصد از مردم آمریکا بر این باورند که کشورشان دیگر مانند قبل الگوی جهان به حساب نمی آید.

کد مطلب: ۱۰۹۵۳۵۶
لینک کوتاه کپی شد
62 درصد آمریکایی‌ها، کشورشان را شایسته رهبری جهان نمی‌دانند

به گزارش ایرنا از شبکه سی سی تی وی، طبق نظرسنجی انجام شده توسط یاهو نیوز و یوگاو، ۶۲ درصد از آمریکایی ها دیگر ایالات متحده را به عنوان "شهر درخشان روی تپه" نمی شناسند.

در نظرسنجی مشترک که در چهارم جولای (۱۴ تیرماه) صورت گرفته است، تنها ۱۷ درصد از آمریکایی ها کشور خود را همچنان به عنوان شهر درخشان روی تپه می شناسند.

اصطلاح معروف "شهر درخشان روی تپه" اولین بار توسط رونالد ریگان رییس جمهوری اسبق آمریکا در سخنرانی وداع خود در سال ۱۹۸۹ مورد استفاده قرار گرفت و ریگان در آن سخنرانی ایالات متحده را به عنوان چراغ امید و الگویی برای سایر نقاط جهان توصیف کرد.

در آن زمان اکثریت آمریکایی ها (۵۲ درصد) معتقد بودند که اظهارات ریگان درست است و تنها ۲۱ درصد مخالف نظریه وی بودند. با این حال، نظرسنجی جدید در سال ۲۰۲۰ نشان می دهد که ۶۲ درصد آمریکایی ها دیگر باور ندارند که آمریکا هنوز هم دارای شایستگی چنین جایگاهی باشد.

نتایج نظرسنجی نشان می دهد که ویروس همه گیری کرونا ممکن است دلیل اصلی حس بدبینانه آمریکایی ها باشد.

به دنبال سیاست های غلط و اشتباه دونالد ترامپ در مدیریت بیماری همه گیری کرونا، نظرسنجی مشترک نشان می دهد که ۴۹ درصد آمریکایی ها فکر می کنند که واکنش دولت آمریکا در برابر کرونا بدتر از حد انتظار بوده و تنها ۱۱ درصد فکر می کنند دولت ترامپ بهتر از حد انتظار عمل کرده است.

به دنبال شیوع ویروس کرونا در آمریکا تا کنون بیش از دو میلیون و ۸۹۱ نفر به بیماری کووید ۱۹ مبتلا و ۱۳۲ هزار نفر جان خود را از دست داده اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار