رضازاده با اشاره به اظهارات ظریف درباره روند اجرای قطعنامه ۲۲۳۱ :

انزوای آمریکا در شورای امنیت رقم خورده است

تهران (پانا) - عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به سخنان وزیر خارجه کشورمان درباره پایبندی ایران به توافق هسته‌ای، گفت: آمریکا در مقابل مخالفت روسیه و چین و برخی از کشورهای اروپایی با تمدید تحریم‌های تسلیحاتی منزوی‌تر شد.

کد مطلب: ۱۰۹۵۳۵۳
لینک کوتاه کپی شد
انزوای آمریکا در شورای امنیت رقم خورده است

یعقوب رضازاده در گفت‌وگو با خانه‌ملت با بیان اینکه آقای ظریف به عنوان مسئول دستگاه دیپلماسی کشور منافع کلی نظام را در سخنان خود در نظر گرفت، گفت: تقویت وحدت ملی و هماهنگی بین دولت و مجلس موجب تقویت پشتیبانی ملت از تصمیمات مسئولین به ویژه در موضوع تحریم‌ها خواهد شد.

نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران با در نظر گرفتن منویات مقام معظم، پیروز میدان خواهد بود، گفت: روسیه و چین به حقایق و واقعیت‌ها درباره جمهوری اسلامی واقف هستند و می‌دانند برنامه هسته‌ای ما صلح آمیز است و تحریم‌های تسلیحاتی طبق برجام باید رفع شود از این رو در نشست شورای امنیت با پیشنهاد آمریکا مخالفت کردند.

وی افزود: آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز به این همین نتیجه رسیده همانگونه که در گزارش‌های متعدد پایبندی ایران به تعهدات را تایید کرده است اما شورای حکام آژانس تحت فشار دولت آمریکا قطعنامه صادر کرد و شورای امنیت هم تحت فشار آمریکایی‌ها نشستی درباره تمدید تحریم‌های تسلیحاتی برگزار کرد.

رضازاده معتقد است: پیشنهاد دولت آمریکا درباره همکاری آژانس با جمهوری اسلامی یا موضوع تمدید تحریم‌های تسلیحاتی، سیاسی است. همه طرف‌های برجام می‌دانند ایران خلاف قوانین عمل نکرده و طبق توافق هسته‌ای با بازرسان آژانس همکاری داشته است. همچنین طبق توافق هسته‌ای تحریم‌های تسلیحاتی در ماه‌های آینده باید رفع شود.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به دعوت مجلس از وزیر امور خارجه، گفت: نمایندگان در نشست با آقای ظریف پیشنهادات مقابله با آمریکا را مطرح خواهند کرد و تقاضای مقاومت همه جانبه در مقابل هر قطعنامه یا پیشنهاد خواهند داشت.

وی افزود: نشست شورای امنیت سازمان ملل نشان داد که آمریکا منزوی تر از گذشته شده است و هر چه تصمیم و اراده جمهوری اسلامی ایران قوی‌تر باشد، میزان عقب نشینی آنها افزایش پیدا می‌کند. آمریکایی‌ها باید بدانند که تحریم‌های تسلیحاتی نه تنها مشکلی در حوزه دفاعی جمهوری اسلامی ایجاد نکرد بلکه موجب تقویت بنیه دفاعی و امنیتی ما شده است.

رضازاده یادآور شد: در صورت همراهی کشورهای عضو شورای امنیت با آمریکا و تمدید تحریم‌های تسلیحاتی، جمهوری اسلامی با اتکاء به ظرفیت دانشمندان و نخبگان حوزه دفاعی بر مشکلات غلبه می‌کنند. در هر صورت آمریکا بازنده این عرصه است کما اینکه این روزها گرفتار وضعیت اقتصادی و سیاسی نامناسبی شده است.

عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به راهکار جمهوری اسلامی ایران بر اساس منافع حداکثری در مقابل طرح‌های آمریکایی، گفت: خروج از برجام یا ان‌پی‌تی می‌تواند گزینه‌های پیشنهادی باشد اما مجلس و دولت باید در این خصوص به اتفاق نظر برسند و در نهایت هر تصمیمی باید از سوی مقام معظم رهبری تایید شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار