عنایت مهر: اصحاب قلم به زندگی عمق و وسعت می بخشند

تهران ( پانا) - غلامعلی عنایت مهر، معاون پرورشی و تربیت بدنی منطقه ۱۱ بیان کرد: روز قلم نماد و نشانه ای برای به یاد آوری ، غنیمت شماری و شکرگزاری از این نعمت عظیم الهی است.

کد مطلب: ۱۰۹۵۳۰۶
لینک کوتاه کپی شد
عنایت مهر: اصحاب قلم به زندگی عمق و وسعت می بخشند

غلامعلی عنایت مهر، معاون پرورشی و تربیت بدنی منطقه ۱۱ در گفتگو با پانا گفت: قلم زبان انسان و موهبت خداست، ودیعه عشق و امانت الهی به آدم است. اهل قلم رسولان و پیامبران رستگاری و سعادت بشرند. قلم، زبان عقل و معرفت و احساس انسان‌ها و بیان کننده تفکر، اندیشه و شخصیت صاحبان آن است .
عنایت مهر بیان کرد: خداوند در کتاب خویش به قلم و آنچه با آن نوشته می‌شود، سوگند یاد کرده است و چنین سوگندی نشان از آن دارد که قلم از عظیم‌ترین نعمت‌های الهی است که پروردگار متعال، بشر را به سوی آن هدایت کرده است. خداوند قلم را وسیله آموختن انسان قرار داد و آنچه را نمی‌دانست به او آموخت . وی افزود: روز قلم، نماد و نشانه ای برای به یاد آوری، غنیمت شماری و شکرگزاری از این نعمت عظیم الهی است و البته بهترین راه شکرگزاری، بهره‌گیری از این ودیعه مقدس الهی در جهت اهداف متعالی است. عنایت مهر بیان کرد: قلم مطهر ، آن قلمی است که بی چشم داشت و بدون وابستگی مذموم، حقایق را می نگارد و دقایق را بیان می دارد و در نشر اهداف عالیه، خاصه در تعلیم و تربیت که سنگ بنای زیرین تمام ساختار یک اجتماع است، چنان که در سند تحول بنیادین بیان شده است، به کار گرفته شود .
عنایت مهر در ادامه گفت: باید بدانیم و معتقد شویم که تمامی فرهنگ ها و تمدن های عظیم بشری رهاورد قلم و اهل قلم می باشند. جایگاه و ارزش قلم، تا بدان جا است که خداوند به آن قسم یاد کرده است و آخرین معجزه خاتم پیامبران را کتاب قرار داده است تا به انسان اندیشه ورزی و خردمندی را متذکر شود.اصحاب قلم به زندگی، عمق و وسعت می بخشند . قلم اعماق تاریخ و تمدن و فرهنگ جهان را هویدا می سازد و جلوه های مختلف انسان ها، اقوام و کشورها در گذر زمان را آشکار می سازد و زوایای متنوع هستی را می نمایاند .
عنایت مهر در خصوص اهمیت قلم در تعلیم و تربیت بیان کرد: یکی از مهارت های فوق العاده که باید آموخته شود، نویسندگی است. نظام تعلیم و تربیت باید بتواند نویسنده تربیت کند و مهارت نویسندگی را در دانش آموزان کشف و هدایت نماید .
عنایت مهردر پایان گفت: روز قلم را به همه فرهیختگان و معلمان که به واقع پرورندگان صاحبان قلم و اندیشه هستند تبریک عرض می نمایم و به فضل خداوند و همت و نگرش متولیان تعلیم و تربیت رجاء واثق دارم که این روز، تبدیل به نمادی برای کشف ، هدایت و پرورش اهل قلم درنظام تعلیم و تربیت گردد و در این روز از نویسنگان برتر دانش آموزی تقدیر به عمل آید.

تا جهان بود از سر مردم فراز
کس نبود از راز دانش بی‌نیا ز

مردمان بخرد اندر هر زمان
راز دانش را به هر گونه زبان

گرد کردند و گرامی داشتند

تا به سنگ اندر همی بنگاشتند

دانش اندر دل چراغ روشن است
وز همه بد بر تن تو جوشن است

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار