ابتلای 3 مورد مبتلا به بیماری مالاریا در شهرستان خاش

زاهدان (پانا) - کارشناس مسئول برنامه مراقبت آئدس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت اعلام کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۳ مورد مالاریای وارده در سطح شهرستان خاش در جنوب سیستان و بلوچستان شناسایی و اقدامات آموزشی و درمانی جهت بهبود حال تمامی این بیماران انجام شده است.

کد مطلب: ۱۰۹۵۱۹۵
لینک کوتاه کپی شد
ابتلای 3 مورد مبتلا به بیماری مالاریا در شهرستان خاش

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ،دکتر عبدالرضا میراولیایی اظهار کرد: تغییرات آب و هوایی اخیر، مجاورت با کشورهای همسایه شرقی فاقد سیستم بهداشتی پویا، تبادلات جمعیتی متعدد با این کشورها به طرق مختلف (سوخت کشی و ... )، از جمله مواردی هستند که هوشیاری بیشتر در زمینه آموزش و بیماریابی بیماریهای منتقله از ناقلین به ویژه مالاریا، تب دنگ، تب خونریزی دهنده کریمه کنگو و.. در سطوح مختلف محیطی و ستادی را دوچندان می نمایند.

او تاکیید کرد: به همین خاطر بایستی نیروهای بهداشتی در جهت تقویت نظام مراقبت بیماری ها به ویژه مالاریا، التور، بیماریهای قابل پیشگیری با واکسن، فعالیت های انجام شده را مستندسازی نموده و توجه ویژه به کلیه برنامه های روتین بهداشتی را علی رغم شیوع بیماری کرونا مد نظر قرار دهند.

مهندس علی نقی زاده رئیس مرکز بهداشت شهرستان خاش نیز در این بازدید اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۳ مورد مالاریای وارده در سطح شهرستان شناسایی و اقدامات آموزشی و درمانی جهت بهبود حال تمامی این بیماران انجام شده است.

همچنین او یادآور شد: در ۵ دهه پیش سالانه حدود یک سوم جمعیت کشور به بیماری مالاریا مبتلا می شدند اما امروز در آستانه حذف بیماری مالاریا قرار داریم و لذا با آموزش، بیماریابی و ارتقاء همکاری های بین بخشی در راستای حفظ این دستاورد مهم بهداشتی در کارنامه نظام سلامت کشور تلاش خواهیم نمود و هیچ گونه غفلتی در هر یک از رده های ستادی و محیطی پذیرفتنی نیست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار