مهارت آموزی محور برنامه ها در امر اوقات فراغت باشد

 ابرکوه(پانا) - جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان ابرکوه به ریاست محمد کاظمی نسب فرماندارو با حضور اسحاقی معاون سیاسی فرمادار ، جمعی از مسئولین ،جوانان و نوجوانان شهرستان در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد.

کد مطلب: ۱۰۹۵۰۶۹
لینک کوتاه کپی شد
مهارت آموزی محور برنامه ها در امر اوقات فراغت باشد

فرماندار ابرکوه اوقات فراغت جوانان را یکی از دغدغه های اصلی خانواده ها در تابستان دانست و گفت: اوقات فراغت نوجوانان و جوانان باید بدرستی مدیریت شود در غیر این صورت این قشر بیشترین آسیب را در جامعه می بیند و این امر باید در برنامه های ادارات مسئول قرار گیرد.

کاظمی نسب خاطر نشان کرد: در ایام تابستان که زمان اوقات فراغت نوجوانان و جوانان است نباید صرف کلاس های آموزشی شود اما متاسفانه برخی از خانواده ها اوقات فراغت را فقط به معنای حضور در کلاس های آموزشی می دانند.

وی افزود: فقدان مهارت اموزی و یا ناکارآمدی برنامه های مرتبط با مهارت اموزی در آموزش عمومی و عالی در کشور معضل مهمی را در جامعه امروز ایجاد کرده است و سیل عظیم بیکاران فارغ التحصیل بدون مهارت که ایجاد شغل های مرتبط با رشته تحصیلی جوانان را یکی از مهم‌ترین چالشهای امروز کشور است، یکی از نتایج ان است.

فرماندار با اشاره به اینکه نوجوانان و جوانان باید در کنار تحصیلات مهارت های گوناگونی را کسب کنند، بیان کرد: متاسفانه عمدتاً در اوقات فراغت خود در کلاس های فشرده با هزینه های زیاد مشغول می شوند که در زمینه شغلی کمکی به آن ها نمی کند.

وی با تاکید بر اینکه خانواده ها باید برای فرزندان خود از سنین پایین مهارت و حرفه آموزی را برنامه ریزی کنند، گفت: عمده مشکل فارغ التحصیلان فعلی این است که آموزش های تئوری را آموخته اند اما مهارت خاصی را فرا نگرفته اند و پشت میز نشینی را ترجیح می دهند و این مشکل جوانان ما برای ورود به بازار کار است و با شرایط فعلی جامعه با بیکاری جوانان مواجه هستیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار